کنار گذاشتن حجاب اسلامی، به خطر افتادن ارزش های جامعه را در پی دارد
کد خبر: 3726240
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
حجت‌الاسلام فاطمی:

کنار گذاشتن حجاب اسلامی، به خطر افتادن ارزش های جامعه را در پی دارد

گروه سیاسی- امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: اگر بانوان حجاب اسلامی را کنار بگذارند و در معرض نگاه افراد قرار گیرند، سلامت جامعه، خانواده و ارزش‌های جامعه به خطر خواهند افتاد.

به خطر افتادن سلامت جامعه با کنار گذاشتن حجاب

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت ظهر امروز هشت تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: این عالم عالیقدر در زمان امامانی همچون موسی کاظم(ع)، علی بن موسی الرضا (ع)، جواد (ع) و امام هادی (ع) زندگی می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگوار در زمان امامت امام هادی (ع) از دنیا رفتند، افزود: این شخصیت عالیقدر از نظر نقل حدیث از اصحاب امام جواد (ع) و امام هادی(ع) قلمداد شدند و احادیث متعددی را از این دو امام به صورت بی واسطه و با واسطه نقل می‌کردند.
حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: تواضع مثال زدنی ایشان نشان از حب معرفت و دانش او بوده است.
وی بیان کرد: ایشان پیام امامان را به اقصی نقاط می‌رساند به طوری که مدتی که در ری به صورت مخفیانه در خانه یکی از شیعیان زندگی می‌کردند، در زمان خلوت به زیارت امامزاده حمزه می‌رفتند و شیعیان ارتباط خوبی با او می‌گرفتند.
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: زمانی که حضرت عبدالعظیم حسنی از دنیا رفتند وی را در شهر ری دفن کردند که علاوه بر این بزرگوار، افراد شاخص بسیاری در آن محل دفن شدند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه حجاب، پوشش و عفت عمومی خانم‌ها یکی از معضلات امروز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: رعایت حجاب دستور قرآن است بنابراین نباید به عنوان بازیچه قرار گیرد و نسبت به آن بی‌اهمیت شد.
وی تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی که ثمره خون شهدا و زحمات امام راحل و رهبری است این فضیلت مهم به دست بی اعتنایی، بی خیالی و فراموشی سپرده شود و خانواده‌های متدین نسبت به حجاب بی‌توجه شوند قطعا این عوامل موجبات گرفتاری، تباهی جامعه و تباه شدن خانواده‌ها می‌شود.
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: خداوند در سوره نور و احزاب به صورت صریح به حجاب و استفاده از جلباب اشاره کرده است.
حجت‌الاسلام فاطمی بیان کرد: اگر بخواهیم حجاب اسلامی را کنار بگذاریم و در معرض دید افراد قرار دهیم سلامت جامعه، خانواده و ارزش‌های جامعه به خطر خواهند افتاد و خطرات جبران ناپذیری به وجود می‌آید.
وی با اشاره به شب معراج پیامبر و اتفاقاتی که در آن شب مشاهده کردند، تاکید کرد: اگر افرادی این اتفاقات را کتمان می‌کنند و سعی در انحراف افراد دارند، افراد باید بدانند این افراد قصد دارند شما را گمراه و جهنمی کنند، مساله بسیار خطرناک‌تر از این صحبت‌ها است بنابراین لازم است به خود، جامعه و فرزندان خود کمک کرد.
حجت‌الاسلام فاطمی در خطبه دوم با اشاره به حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر روی این دو موضوع تاکید و پافشاری بسیاری می‌کنند که هر چه از دست ما برمی‌آید باید در این زمینه تلاش کرد زیرا اصل بر این است که انسان بیکار نماند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته هیچ فردی عادت نداشت بیکار بماند، تاکید کرد: اگر مشاغل خانگی به نحو مطلوب انجام شوند تولید ثروت می‌کنند که بایستی تلاش شود تا وضعیت نگران کننده اقتصادی و معیشتی بهبود یابد و خانواده‌ها از سقوط و کشور از فقر نجات پیدا کند.
حجت‌الاسلام فاطمی گفت: اکنون وضعیت منابع آب و برق بحرانی است که باید در استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی کرد و تغییراتی در استفاده از این منابع صورت گیرد، زیرا بی‌توجهی، به خود افراد ضرر و زیان می‌زند.
وی با اشاره به ۱۲ تیرماه و حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن ۲۹۰ نفر، تصریح کرد: کشوری که دم از حقوق بشر، دموکراسی و مذاکره می‌زند این حمله وحشیانه را انجام می‌دهد، در عین حال به منظور دفاع از حقوق بشر به کشورهای ضعیف، لطمه وارد می‌کند که با این کار سعی در پیش بردن اهداف خود را دارد.
امام جمعه موقت شهرکرد به وفات مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر و شهید آیت‌الله صدوقی اشاره کرد و گفت: علامه امینی با نوشتن این کتاب موجب سرافرازی شیعه شد و آیت‌الله صدوقی عالم مجتهد فداکار، انقلابی، در خط امام و رهبری، مایه افتخار روحانیت و شیعه هستند.
وی با بیان اینکه مسایل مربوط به مفسدان اقتصادی بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: امام با وجود داشتن املاک موروثی قابل توجه، اما هیچ وقت فقیر نبود و اسلامی زندگی می کرد.
امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: در چندین سال‌ گذشته افرادی که اهل اشرافیت و تجمل‌گرایی بودند طاغوتی تلقی می‌شدند، چرا باید امروزه با وجود تاکیدات رهبری بر دوری از اشرافیت‌گرایی این فرهنگ تغییر یابد.
وی گفت: اگر اقدام انقلابی برای مفسدان اقتصادی انجام شود خطر از کنار گوش ملت ایران می‌گذرد اما اگر اقدامی صورت نگیرد انقلاب، اسلام و اعتقادات عمومی در معرض خطر قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه فساد ریشه حکومت پهلوی را خشک کرد، یادآور شد: در حال حاضر اقتدار ملت چشم تمامی حسودان را کور کرده است بنابراین برخورد با چهار مفسد اقتصادی با وجود تشکیلات مقتدر قضایی کاری دشوار نخواهد بود که لازم است به طور جدی برای حفظ حیثیت کشور و نظام جمهوری اسلامی این مساله را جمع کنند.

انتهای پیام

 

captcha