حقوق بشر آمریکایی، بلعیدن ضعفاست
کد خبر: 3726246
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
امام جمعه قیدار:

حقوق بشر آمریکایی، بلعیدن ضعفاست

گروه سیاست و اقتصاد -امام جمعه قیدار گفت: حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود و بلعیدن ضعفاست.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قیدار اظهار کرد:
ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی است که در واقع ویژگی اصلی آن محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است.
 
وی حقوق بشر آمریکایی را حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا است خواند و گفت: مخالفان جنایات کاخ سفید در سراسر جهان تروریست و موافقان جنایات آمریکا، مدافع حقوق بشر به حساب می‌آیند و در جهان به ویژه منطقه آسیای میانه شاهد جنایات بسیاری از آمریکایی‌ها هستیم.
 
خطیب نمازجمعه قیدار با بیان اینکه اگر به حوادث ششم تا دوازدهم تیرماه نگاه کنیم، می‌توان پی به حقوق بشر آمریکایی برد، تصریح کرد: ششم تیرماه ترور نافرجام حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در مسجد ابوذر، هفتم تیرماه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش، هشتم تیرماه بمباران شیمیایی و میکروبی مناطق مسکونی شهر سردشت است.
 
وی ادامه داد: دهم تیرماه تصویب عملیات آژاکس توسط آمریکا جهت عملیاتی کردن کودتای 28 مرداد و دوازدهم تیرماه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس است که روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گرفته است.
 
موسوی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند، نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند و در تلاشند به نسل امروز ما بگویند که به آمریکا هم می‌شود اعتماد کرد.
 
وی تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی را یکی از اساسی‌ترین نسخه‌های نفوذ عنوان کرد و افزود: اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم بدون شک دروازه‌های ورود بیگانه را به کشور گشوده‌ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته‌ایم. 
 
خطیب نمازجمعه قیدار با اشاره به 14 تیرماه، روز قلم، اظهار کرد: جايگاه قلم آن‌قدر بالا و والا است كه خداوند در والاترين كتاب آفرينش با سوره‌ای از آن ياد و به آن سوگند می‌خورد. اهل قلم باید دارای تقوا و صداقت و انصاف باشند. باید بر سطح آگاهی مردم بیافزایند و در پی حل مشکلی از مشکلات جامعه باشند.
 
وی به ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد و گفت: از ايجاد اختلاف و تضعيف نظام بپرهیزند و از ايجاد بدبينى به نظام‏ و شايعه‏سازى و شايعه‏پراكنى اجتناب و سعی کنند در مردم امید و نشاط ایجاد کنند. 
 
انتهای پیام
captcha