آمریکا امروز جنایات متعددی را به اسم حقوق بشر در دنیا دارد
کد خبر: 3726252
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
علیدادی‌سلیمانی:

آمریکا امروز جنایات متعددی را به اسم حقوق بشر در دنیا دارد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان به ترورهای کوری که در کشور طی سال‌های اول انقلاب رخ داد اشاره کرد و آنها را نوعی دیگر از حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا امروز جنایات متعددی را به اسم حقوق بشر در دنیا دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از ستاد نمازجمعه استان کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: حمله آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران در راستای همین حقوق بشری آمریکاست.
وی به ترورهای کوری که در کشور طی سال‌های اول انقلاب رخ داد اشاره کرد و آنها را نوعی دیگر از حقوق بشر آمریکایی دانست و افزود: آمریکا امروز جنایات متعددی را به اسم حقوق بشر در دنیا دارد.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: آمریکا تابلوی ضد جنگ را بر سر می‌گیرد، اما از شرق و غرب عالم قتل عام دارد، تابلو مبارزه با تروریسم را در دست دارند، اما تروریسم‌های جهنمی را تجهیز می‌کنند و به جان مردم محروم و مستضعف می‌اندازد.
امام جمعه کرمان ادامه داد: آمریکا حرف از حقوق بشر می‌زند، اما رسوایی را به جایی رساندند که رسما از معاهده‌های حقوق بشری خارج شدند، حرف از تعهد همه در مقابل آنچه که به عنوان تعهد بین‌المللی هست، می‌زنند اما خودشان هیچ تعهدی را قبول ندارند.
حجت‌الاسلام علیدادی تصریح کرد: نمونه حقوق بشر آمریکایی را در چهار دهه انقلاب دیده‌ایم و آخرین آن در برجام بود که حرف‌هایی برای برقراری صلح زدند، اما پای آن نایستادند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضائیه و فرمایشات رهبر انقلاب در این زمینه اظهارکرد: رهبری بر احیای حقوق عامه به وسیله دستگاه قضایی تاکید داشتند، بعضی از این حقوق عامه که در سال‌های اخیر گرفتار آن هستیم، عدم پرداخت حقوق کارگران است.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: حق کشاورزی که ماه‌ها تلاش دارد تا محصولی را آماده بازار کند، اما وقت نتیجه باید آن را در گوشه‌ای از بین ببرد و سالی را با آه و اشک طی کند از حقوق عامه است .
وی گفت: رهبر معظم انقلاب لزوم تجمیع افکار عمومی را از دیگر مسئولیت‌های دستگاه قضا برشمردند که با اجرای عدالت و قاطعیت در اجرای عدالت، مبارزه با مفاسد اقتصادی باید عملیاتی شود.
امام جمعه کرمان با اشاره به هجمه‌هایی که علیه قوه قضائیه وجود دارد، تصریح کرد: قوه قضا از طرفی ناجوانمردانه مورد هجمه دشمن است، بخشی از امنیت جامعه ما مرهون زحمات قوه قضائیه است که در کنار نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی حضور دارند.
امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش اظهارکرد: بخش بسیار مهم و حیاتی جامعه یعنی تعلیم و تربیت را باید به نحوه احسن و شایسته تلاش کرد و به نتیجه رساند.
وی آموزش و پرورش پویا و بالنده را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و ضمن اینکه هر جا مرکز را از درگیری‌های جناحی خالص کردیم موفق شدیم.
حجت‌الاسلام علیدادی گفت: تعلیم و تربیت زیربنای فرهنگ و ادب جامعه است و باید درگیری جناحی را از آموزش و پرورش خارج کنیم، افراد لایق، شایسته و پاک در این حوزه دست به کار گیرند تا ادب و تعلیم و تربیت در نگاه ملی مورد توجه قرار گرفته و نتایج مثبت ان را در سال‌های آینده ببینیم.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: از وزارت کشور و هیأت دولت تقاضا داریم که هر چه زودتر استاندار پنهاورترین استان را انتصاب کنند، اختیارات سرپرست‌ها با استاندار متفاوت است.
انتهای پیام

captcha