برگزاری اختتامیه ششمین سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار کرمان
کد خبر: 3726370
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

برگزاری اختتامیه ششمین سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار کرمان

گروه فرهنگی - ششمین سوگواره استانی تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان کرمان پس از ۹ روز اجرای گروه‌های تعزیه‌خوان استانی، جمعه شب ۸ تیر با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، این مراسم با اجرای پیش واقعه تعزیه شهادت طفلان مسلم(ع) و زره‌پوشی حر‌بن یزید ریاحی آغاز شد و از بچه‌خوانان، پیشکسوتان، گروه‌های تعزیه شرکت کننده در این سوگواره تجلیل به عمل آمد.
در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره تعزیه روستای ده‌زیار با قرائت هیأت داوران از برگزیدگان این سوگواره در اجرای مجلس تعزیه شهادت طفلان مسلم(ع) با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.
ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی ششمین سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان در مراسم اختتامیه گفت: اجرای تعزیه در استان کرمان توانسته جایگاه خود را پیدا کند و طی چند سال اخیر با حضور جوانان از شهرستان‌های مختلف شاهد اجراهایی به ویژه در ده زیار بودیم که توفقیاتی حاصل شده است.
وی افزود: موضوعی برگزار شدن سوگواره‌ها، موجب می‌شود که اجراها معطوف به ماه‌های محرم و صفر نباشد و در بین این مناسبت‌ها هم، گروه‌ها آمادگی برای برگزاری سوگواره داشته باشند و از راکدی بیرون آیند.
انکوتی عنوان کرد: امسال مجلس تعزیه دو طفلان مسلم برای ششمین سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان انتخاب شد و گروه‌هایی شرکت کردند که حداقل دو طفل‌خوان داشتند.
دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان گفت: سعی می‌کنیم بلافاصله بعد از پایان این سوگواره، موضوع سوگواره هفتم را اعلام کنیم تا گروه‌ها تمرین داشته باشند که سال آینده حضور باشکوه تری را شاهد باشیم.
انکوتی با قدردانی از اهالی روستای ده‌زیار در شکل‌گیری این سوگواره اظهار داشت: با حضور بیشتر اجراهای کشوری در سوگواره‌ تعزیه، بحث اقتصادی و بوم‌گردی هم مدنظر قرار می‌گیرد و رونق بیشتری را در منطقه شاهد خواهیم بود.
وی تأکید کرد: از ظرفیت این هنر عاشورایی استفاده کنیم تا با کمک فرمانداری و دهیاری و شورای اسلامی ده‌زیار برای برگزاری باشکوه‌تر سوگواره در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.
یادآور می‌شود، در این مراسم گروه‌های تعزیه ده‌زیار، هوتک و زنگی‌آباد به عنوان گروه‌های قابل تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام

captcha