سازمان دارالقرآن به دنبال کیفیت است نه کمیت/ فرهنگ سازی حفظ قرآن وظیفه رسانه است
کد خبر: 3726417
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

سازمان دارالقرآن به دنبال کیفیت است نه کمیت/ فرهنگ سازی حفظ قرآن وظیفه رسانه است

رییس سازمان دارالقرآن کریم گفت: یک بخش اصلی از کار رسانه فرهنگ سازی حفظ قرآن کریم است. در واقع در فرهنگ مردم ما باید این موضوع جا بیفتد که در خلال زندگی خود بخشی را برای حفظ قرآن کریم اختصاص دهند و این نیازمند کار رسانه ای، تبلیغی و آموزشی است.

سازمان دارالقرآن به دنبال کیفیت است نه کمیت/ فرهنگ سازی حفظ قرآن وظیفه رسانه است

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: مهدی قره شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن کشور در خصوص اهم برنامه های این سازمان در سال جدید گفت: تمام برنامه ها در پیرامون وظایف ما برای ما حایز اهمیت است زیرا برنامه های ما به یکدیگر پیوسته است. کار ما یک کار فضاسازی است و باید تلاش کنیم کار آموزشی خود را گسترش دهیم تا فرهنگ قرآنی در کشور توسعه پیدا کند، به همین منظور نمی توانیم برنامه های خود را از یکدیگر متمایز کنیم و هر برنامه در جای خود اهمیت خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که برنامه های تدارک دیده خود را با کیفیت انجام دهیم اما متاسفانه یکی از مشکلات ما در کشور آمار و ارقام های نجومی ای است که هیچکدام از آنها پشتوانه ای ندارد. از نظر بنده کاری را کم اما با کیفیت انجام دهیم به این معنا که خروجی کار قابل اتکا باشد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: در حوزه آموزش ما در حدود 10 عنوان برنامه آموزشی داریم، در حوزه تشکل های مردمی و ساماندهی راهبری آنها 15 برنامه مختلف در قالب حمایت، آموزش، نظارت، توزیع و غیره را خواهیم داشت. همچنین در حوزه ترویج و نشر کتب قرآنی پنج برنامه را طراحی کرده و در حوزه فوق برنامه ها نیز هشت برنامه مختلف را داریم که مهمترین آنها ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

قره شیخ لو یادآور شد: حجم کار ما زیاد و در عین حال متنوع است، از این رو تلاش ما بر این است که با همکاری دوستان خود در استان ها بتوانیم این برنامه ها را با کیفیت لازم اجرا کنیم البته شرط این اتفاق این است که بتوانیم منابع لازم را تامین کنیم.

وی در خصوص بودجه اختصاص یافته به سازمان نیز خاطرنشان کرد: در مورد موضوع بودجه فعلا نمی توان به صورت قطعی صحبت کرد چون بخش اعظمی از بودجه در شش ماهه دوم سال تعیین تکلیف می شود. ما در سال گذشته توانستیم 88 درصد از بودجه خود را تامین کنیم. امید است که امسال هم بتوانیم 80 الی 90 درصد از بودجه لازم خود را تامین کنیم تا بتوانیم برنامه های خود را به نحو احسن انجام دهیم.

رییس سازمان قرآن الکریم در خصوص طرح 1452 نیز تصریح کرد: این طرح خوب است اما به نظر بنده در کنار این طرح باید یک سری اتفاقات نیز رخ دهد تا این کار کامل شود. اشکال ما در اینجاست که این طرح و این بخش را به صورت پررنگ به آن می پردازیم اما بخش های اطراف آن را رها می کنیم.

قره شیخ لو ابراز داشت: یک بخش اصلی از کار رسانه فرهنگ سازی حفظ قرآن کریم است. در واقع در فرهنگ مردم ما باید این موضوع جا بیفتد که در خلال زندگی خود بخشی را برای حفظ قرآن کریم اختصاص دهند و این نیازمند کار رسانه ای، تبلیغی و آموزشی است.

وی در پایان گفت: ما در سرمایه گذاری های خود مستقیما به سراغ طرح اصلی می رویم و این اتفاق خوبی نیست. توجه به بخش های دیگر در حجم، سرعت و تاثیرگذاری که در کیفیت کار خیلی تاثیرگذار است می تواند مورد توجه قرار بگیرد اما به طور کلی اینکه این طرح به صورت تعاملی انجام می شود و هر دستگاهی بخشی از کار را انجام می دهد، تجربه خوبی است. 

انتهای پیام

captcha