برگزاری چهاردهمين دوره اردوهای «ایران مرزپرگهر» در دانشگاه‌های البرز
کد خبر: 3726529
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

برگزاری چهاردهمين دوره اردوهای «ایران مرزپرگهر» در دانشگاه‌های البرز

گروه فرهنگی - چهاردهمين دوره طرح ملی «ایران مرزپرگهر» همزمان با سراسر کشور، ويژه دانشجويان دانشگاه‌های البرز از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد البرز در اين استان برگزار می‌شود.

احمدرضا فیروزی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: چهاردهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر» همزمان با معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی برگزار می‌شود.
احمدرضا فیروزی افزود: این طرح به منظور آشنایی دانشجويان با مواریث فرهنگی و تمدنی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های صنعتی، اقتصادی، علمی - آموزشی و زیربنایی کشور برگزار خواهد شد.
این مسئول گفت: هدف طرح ملي ایران مرزپرگهر فقط بازديد صرف از مقصد مورد نظر نيست؛ بلكه دانش افزايي و تقویت روحیه خودباوری و تحقق شعار «ما می‌توانیم» از اهداف ديگر اين طرح است.
فیروزی با بيان اينكه طرح ملي ايران مرز پرگهر گامي است براي تعامل پويا و سازنده ميان صنعت و دانشگاه، افزود: در طراحی و اجرای این اردوها تلاش شده است تا بازديدهاي علمي دانشجويان متناسب با رشته‌هاي تخصصی شركت‌كنندگان و گروه‌های مخاطب طرح مورد نظر قرار گيرد تا دانشجويان ضمن آشنايي با الگوهای موفق داخلی با فرآيندها و مسائل صنعتی و نيازهای موجود در صنايع كشور و نيازهای جامعه آشنا شوند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز يادآور شد: بازدید از مراکز علمی- فناوری، صنایع فرهنگی، تاسیسات فنی، پژوهشگاه‌های کاربردی، شركت‌های خصوصی دانش بنیان ملی و موفق و .... از جمله مقاصد علمی اولویت‌دار طرح ملی ایران مرز پرگهر است.
وی ادامه داد: این طرح ملی در قالب برگزاری اردوهای علمی فرهنگی از فروردين ماه 1397 آغاز و تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.
فیروزی ابرازکرد: نخستين بازديد اين دوره از بازديدها روزهاي دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 تيرماه با بازديد از موزه عكاسخانه و موزه فرش تهران با همراهی دانشجويان رشته عكاسی آغاز خواهد شد. همچنين دانشجویان و استادان علاقه‌مند به شرکت در این اردوها می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز واقع در طبقه همکف ساختمان اداری دانشگاه خوارزمی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634505151 تماس بگیرند.
معاون فرهنگی جهادانشگاهی البرز در پایان یادآور شد: شرکت‌کنندگان در اردوهای طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» می‌توانند در مسابقات خاطره‌نویسی، گزارش علمی، عکس و فيلم كوتاه مرتبط با مقصد مورد بازديد به منظور توصیف بازدید مراکز صنعتی، مجموعه‌های تاریخی و باستانی شرکت کنند و آثار خود را به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان تحویل دهند تا پس از داوری و اعلام رای داوران در آیین اختتامیه این طرح از نفرات برتر این مسابقات تقدیر شود.
انتهای پیام./

captcha