فراخوان ارائه طرح فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی در گیلان
کد خبر: 3726586
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
معاون ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

فراخوان ارائه طرح فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی در گیلان

گروه اجتماعی- مصباح، از انتشار فراخوان ارائه طرح فیلم های مستند با موضوع انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این تصمیم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتخاذ شده است.

فراخوان ارائه طرح فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی در گیلان

سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از انتشار فراخوان ارائه طرح فیلم های مستند با موضوع انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تولید آثار مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی افزود: این تصمیم براساس تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتخاذ شده است.

معاون ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: مستندسازان می‌بایست موضوع آثار را با محوریت روایت‌های ناشنیده و بدیع از انقلاب اسلامی در استان با اشاره به نقش مساجد، نهادهای مردمی و رهبران دینی به ‌ویژه روحانیت در آگاهی‌بخشی و هدایت جامعه انتخاب کنند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: طرح‌های ارسالی می‌بایست دارای ساختار دراماتیک و ترجیحا متفاوت با مستندهای گزارش و صرفا اطلاع‌رسانی(مستند تلویزیونی) باشد.

مصباح، مدت زمان فیلم‌های مستند مورد نظر را میان مدت(حدود 40 دقیقه) ذکر و تاکید کرد: مستندسازان باید با توجه به فرصت لازم برای بررسی و انتخاب نهایی و تصویب طرح توسط شورای تخصصی مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور، فقط تا پایان تیرماه جاری برای ارسال طرح‌ها به این اداره‌کل اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha