محفل انس با قرآن در حرم مطهر رضوی + تصاویر
کد خبر: 3726747
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

محفل انس با قرآن در حرم مطهر رضوی + تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین‌‌‌المللی و ممتاز در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین‌‌‌المللی و ممتاز روز گذشته، نهم تیرماه در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
این مراسم نورانی با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «احزاب» توسط هادی رضایی، قاری ممتاز کشوری و عضو گروه تواشیح بین‌المللی فدک الزهرا(س) آغاز شد و در ادامه سیدعلی مؤمنیان، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول نخستین دوره مسابقات فرهنگیان در رشته حفظ به ارائه محفوظات خود پرداخت.
همچنین در این مراسم در ادامه اجرای برنامه حفظ مؤمنیان طی سخنانی به اهمیت حفظ قرآن در کودکی و نوجوانی پرداخت و گفت: اختصاص دادن زمان برای حفظ قرآن در این دوران سختی‌‌ها و محدودیت‌‌هایی را به دنبال دارد که با تشویق و ترغیب خانواده برطرف می‌شود.
حافظ کل قرآن کریم افزود: برخی از اساتید معتقد هستند حفظ قرآن آسان و نگهداری آن دشوار است و عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که حفظ سخت و نگهداری آن سخت‌تر است، در هر صورت حافظ باید هر روز محفوظات خود را مرور کند و این امر توفیقی است که با تلاوت روزمره آیات نصیب حافظ می‌شود.
در ادامه این محفل نورانی علی‌اکبر خراسانی قاری نوجوان، پیمان خیرخواه، قاری از شهر اصفهان، حیدرالنجفی فائق محمد، قاری از کشور عراق و مهدی تقی‌پور، قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات بین‌‌المللی طلاب جهان اسلام در سال گذشته از جمله کسانی بودند که در جایگاه تلاوت قرار گرفتند.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم گروه تواشیح و همخوانی «شعاع خورشید» قطعه‌ای در رثای حضرت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) اجرا کردند.
ابراهیم الهی
انتهای پیام
captcha