برنامه‌های دهه کرامت مردمی برگزار شود
کد خبر: 3726802
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
حجت‌الاسلام سعیدی:

برنامه‌های دهه کرامت مردمی برگزار شود

گروه معارف - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ها جریان`ساز باشد، باید مردمی باشد و نباید برنامه‌ها به دستگاه خاصی منصوب باشد؛ دستگاه‌ها باید بسترساز برنامه‌ها باشند و برگزاری مراسم مردمی باشد.

 برنامه های دهه کرامت مردمی برگزار شود

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز، 10 تیرماه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: برخی از مراسمات پیامی ندارند و استمراری نیز نمی‌توانند داشته باشند، ولی برخی از مجالس اهل بیت(ع) دارای پیام هایی هستند که بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: در احادیث مختلف، اهل بیت(ع) عنوان کرده اند که از برگزاری جلسات دینی و مذهبی مسرور می‌شوند؛ هدف همه‌ی برنامه های دینی، جریان سازی است و خواسته اهل بیت نیز همین جریان ساز شدن است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برنامه ها جریان ساز باشد، باید مردمی باشد و نباید برنامه ها به دستگاه خاصی منصوب باشد؛ دستگاه‌ها باید بستر ساز برنامه ها باشند و برگزاری مراسمات مردمی باشد.؛ همچنین باید تلاش کنیم که خروجی برنامه های این باشد که عشق و ولای اهل بیت در بین مردم گسترش یابد.
وی ادامه داد: سومین هدف برگزاری این‌گونه مراسمات، بالا رفتن التزام و تبعیت مردم از اهل بیت است و باید به دنبال این هدف در برگزاری برنامه های مذهبی باشیم؛ همچنین برنامه ها و کارها در شورا بزرگداشت دهه کرامت باید بادقت، با اخلاص و با صرفه جویی در هزینه‌ها باشد و از امور تشریفاتی و هزینه‌های غیر لازم اجتناب گردد.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: باید بازتاب برنامه‌های دهه کرامت به صورتی باشد که سیاه نمایی هایی که شیاطین و دشمنان درصدد ایجاد آن هستند، از بین رود و مردم با معارف اهل بیت، بیش از پیش، آشنا شوند.

انتهای پیام

captcha