عرضه قرآن خطی تاجر هندو در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3726872
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

عرضه قرآن خطی تاجر هندو در نمایشگاه قرآن

گروه بین‌الملل – نسخه خطی قرآن «سورش اوبرول»، تاجر هندو در شهر «سرینگر» هند در معرض دید عموم قرار گرفت.

قرآن خطی تاجر هندو در نمایشگاه قرآنبه گزارش ایکنا؛ رایزنی فرهنگی ایران در هند در خبری به برگزاری نمایشگاه قرآن در شهر سرینگر مرکز ایالت جامو و کشمیر بعد از 35 سال وقفه اشاره کرد.

از نکات برجسته این نمایشگاه حضور و درخشش نسخه خطی قرآنی که توسط سورش اوبرول، تاجری هندو از ایالت جامو و کشمیر آورده شده است، بود. این قرآن برای نخستین‌بار است که در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

این قرآن که از گنجینه‌های خانوادگی این تاجر است، به صورت خوشنویسی بر روی کاغذ، پارچه و پوست حیوانات نوشته شده است و توسط وی 300 کیلومتر مسافت را طی کرده و به این نمایشگاه آمده است.

به گفته وی، این قرآن متعلق به جد وی بوده که علاقه زیادی در جمع‌آوری نسخ خطی داشته و مربوط به حدود یک قرن پیش است.این تاجر علاوه بر نمایش این قرآن، 40 اثر خوشنویسی دیگر نیز در این نمایشگاه ارائه کرده است.

این نمایشگاه 5 روزه توسط آکادمی هنر، فرهنگ و زبان جامو و کشمیر با همکاری مرکز ملی هنر و فرهنگ هند برگزار شده است. از آثار به نمایش در آمده این نمایشگاه می‌توان به 5 هزار نسخه خطی، 25 کیلو جواهرات، 950 اثر مینیاتور و دو سخنرانی از رهبر سیک‌ها اشاره کرد.

همچنین قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن کشمیری به خط فتح الله کشمیری در سال 1237 میلادی نیز در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha