مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شوند
کد خبر: 3726896
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شوند

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به لحاظ موضوعی مهم، قابل طرح و همچنین امکان عملیاتی شدن داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار کرد: متاسفانه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در دوره‌های قبلی عملیاتی نمی‌شد و همین امر موجب دلسردی بنده در شرکت در جلسات این شورا بود.
وی از جمله مصوبات اجرا نشده توسط شورا را مصوبه اجبار کردن پوشش چادر برای بازدید از اماکن مذهبی تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی و همچنین بحث دوچرخه سواری بانوان عنوان کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: اگر قرار باشد موارد مطرح شده در شورا، عملیاتی نشود وقت و زمان اعضا را تلف کرده ایم و این نفعی به حال فرهنگ و جامعه ندارد.
وی از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان درخواست کرد که پیش از برگزاری هر جلسه شورا، شاخص‌های قابل طرح رصد شود و اگر امکان عملیاتی شدن دارد جلسه شورا برگزار شود و در غیر این صورت نیاز نیست که ماهی یکبار شورا جلسه داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، طرح موضوع فضای مجازی را موضوعی خوب ارزیابی کرد و گفت: ولی این نکته نباید فراموش شود که اگر بدنبال آموزش این موضوع باشیم ضرر آن بیشتر از نفع آن است.
فرماندار اصفهان نیز در این جلسه بر فعال کردن دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصفهان تاکید کرد و گفت: تاکنون دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان مشترک بوده و درصورت جداسازی، می توان برنامه های فرهنگی خاص شهرستان را رصد و بررسی کرد.
احمد رضوانی، همچنین پیشنهاد داد که با توجه به وجود چند کارگروه شامل کارگروه فرهنگی و اجتماعی، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، ستاد ساماندهی امور جوانان، بهتر است بدلیل موضوعات مشترک و جلوگیری از موازی کاری، دبیران این کارگروه های نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی دعوت و حاضر شوند.
از جمله مصوبات این جلسه تاکید استاندار به تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه ویژه رصد فضای مجازی بود که هر 15 روز یکبار تشکیل شود و اقدامات پیشگیرانه، فرافعال و مقابله ای را در دستور کار خود قرار دهد.
آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در تیرماه سال گذشته در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

captcha