برنامه‌های اوقات فراغت در ۴ محور اصلی برگزار می‌شود
کد خبر: 3726904
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

برنامه‌های اوقات فراغت در ۴ محور اصلی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در حوزه‌های ورزش، مراسم سنتی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و زیارت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی عصر یکشنبه در آیین افتتاح طرح آسمانی‌ها اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از بخش‌های اصلی در زندگی انسان‌های عصر صنعت، تکنولوژی و اینترنت است که نمی‌توان آن را حذف کرد.
وی با اشاره به اینکه افراد در انتخاب فعالیت‌ها و زمان گذران اوقات فراغت خود آزادند بیان کرد: میل به تفریح و شادی یک امر طبیعی است که با سرشت انسان آمیخته شده و در دوران کودکی میل به شادی با بازی‌های کودکانه همراه و در دوران جوانی از محیط خانواده و جامعه تاثیر می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: از نظر اسلام، انسان باید میل به شادی را متعادل کند و شادابی واقعی باایمان به خدا و روز جزا همراه است.
این مسئول با اشاره به اینکه اوقات فراغت در مناطق روستایی در عمل پس از تابستان آغاز می‌شود عنوان کرد: این در حالی است که در شهرها اوقات فراغت قشر عظیمی از دانش‌آموزان که در بهترین سن یادگیری و شکل‌گیری شخصیت هستند، از تابستان آغاز می‌شود.
کرباسی یادآور شد: امروز با افزایش اطلاعات و فراگیر شدن اینترنت، فضای مجازی به فضای واقعی زندگی انسان‌ها تبدیل شده و رشد خلاقیت‌ها به واسطه افزایش معلومات و استفاده بهینه از اوقات فراغت امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت در چهار محور انجام می‌شود تصریح کرد: این چهار محور شامل ورزش و بازی‌ها، مراسم و آیین‌های سنتی، فعالیت‌های ذهنی، فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و زیارت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و هلال احمر اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای استفاده از فضای مساجد و توان، امکانات و آموزش‌های این سه نهاد و دستگاه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۸۰ پایگاه کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح استان زنجان برنامه‌های اوقات فراغت را برگزار کردند که ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش آن قرار گرفتند‌.
captcha