کتاب «جرم‌شناسی از دیدگاه فقهی» رونمایی شد
کد خبر: 3726946
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

کتاب «جرم‌شناسی از دیدگاه فقهی» رونمایی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «جرم‌شناسی و بررسی موردی نظریه برچسب‌زنی از دیدگاه فقهی» به همت انتشارات دارالفکر قم منتشر و در هفته قوه قضائیه رونمایی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کتاب «جرم‌شناسی و بررسی موردی نظریه برچسب زنی از دیدگاه فقهی»، 10 تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه در حاشیه دیدار رئیس دادگستری و داستان شهرستان قرچک و جمعی از مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

کتاب «جرم شناسی از دیدگاه فقهی» رونمایی شد
این کتاب نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود احدی، در 292 صفحه و قطع رقعی در 1000 نسخه بهار امسال  به همت انتشارات دارالفکر در مجتمع مولانا قم به چاپ رسیده است و به قیمت 20 هزار تومان عرضه می‌شود.
در معرفی این کتاب آمده است: این اثر در راستای به تصویر کشیدن «آسیب‌های نظری برچسب زنی» تهیه شده و در آن سعی بر این است که به دور از قبض و بسط نظری و تئوریک به پوشش جرم‌شناسی از باب زیستی، روان‌شناسانه، حقوقی و فقهی با لمس مشاهدات عینی و آماری و میدانی پرداخته شود.
این کتاب در هفت فصل «جرم، مجرم، جرم‌شناسی»، «تاریخچه و تعریف برچسب زنی»، «بیماری، ایدز، آسیب‌های برچسب»، «داغ ننگ و آسیب‌ها فرایند برچسب زنی»، «زندان، زندانی و آسیب‌های برچسب»، «نژاد، پوست سیاه، صورتک سفید» و «نظریه برچسب و منابع فقهی» تألیف شده است.
در بخشی از کتاب آمده است: جرم‌شناسی علم نوپایی است که می‌کوشد انسان را با خود آشتی دهد، چهره خیرخواهانه دارد و آنچه را که اخلاق از ما می‌خواهد به ارمغان دارد، سعی دارد که انسان‌ها را به رستگاری سوق دهد و نگاهی رأفت‌انگیز داشته و چهره‌ای که صلاح و سداد جامعه را با خود به همراه دارد.
کتاب «آسیب‌شناسی اجتماعی بزهکار» روانه بازار نشر شد
همچنین در این دیدار از کتاب «آسیب‌شناسی اجتماعی بزهکار از دیدگاه جامعه‌شناسی کیفری، زیستی و فقهی» به قلم حجت‌الاسلام داود احدی که به همت انتشارات دارالفکر قم در بهار 1397 به چاپ رسیده است به مناسبت هفته قوه قضائیه در شهرستان قرچک رونمایی شد.

کتاب «جرم شناسی از دیدگاه فقهی» رونمایی شد
این کتاب در 246 صفحه، قطع رقعی و در 1000 نسخه با قیمت 18 هزار تومان در بازار کتاب عرضه می‌شود.
نویسنده کتاب آسیب‌شناسی را شامل مطالعه و شناخت ریشه بی‌نظمی‌ها در ارگانیسم انسانی می‌داند که در مشابهت کالبد انسانی با کالبد جامعه، اصطلاح آسیب‌شناسی اجتماعی برای مطالعه و ریشه‌یابی بی‌نظمی‌های اجتماعی به کار می‌رود.
کتاب «آسیب‌شناسی اجتماعی بزهکار از دیدگاه جامعه‌شناسی کیفری، زیستی و فقهی» در دو بخش «چارچوب مفهومی بزهکار و آسیب‌های اجتماعی آن از دیدگاه جامعه‌شناسی کیفری و زیستی» و «دیدگاه جرم‌شناختی بزهکار از دیدگاه فقهی» و در هفت قسمت تألیف شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: در نظام اجتماعی، مسئله بزهکاری و ارتکاب اعمال خلاف نظام ارزشی و هنجاری جامعه، همواره از موضوع‌های مبتلا به است. در پرتو این حقیقت امروزه از معضل بزهکاری به‌عنوان یک پدیده اجتماعی جهانی یاد می‌شود. فزونی یافتن آمار جرایم ارتکابی افراد بزهکار که بیش از پیش توجه ساختار شناختی و پیش‌گیرانه به مسئله بزهکاری را تداعی می‌کند، حقیقتی است که بر صدق این ادعا صحه می‌گذارد.
در بخشی از کتاب آورده شده است: آسیب‌شناسی اجتماعی مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری‌های عوی و انحرافات اجتماعی قائل می‌شوند.
علاقه‌مندان برای تهیه این دو کتاب می‌توانند در قم به مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم و در تهران به فروشگاه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، روبه‌روی اداره پست و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات دارالفکر به نشانی www.darolfekr مراجعه کنند و یا با نویسنده به شماره 091292651294 تماس بگیرند.
محمد فرخی
انتهای پیام

captcha