10 زمین چمن مصنوعی در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3727081
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کریمی:

10 زمین چمن مصنوعی در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود

گروه ورزشی- مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: با نگاه ویژه دکتر سلطانی‌فر به توسعه ورزش در مناطق محروم، 10 زمین چمن مصنوعی در مرکز دهستان‌های استان احداث خواهد شد .

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – حمید کریمی، بیان کرد: با حمایت وزارت ورزش و جوانان اعتبار احداث 10 زمین چمن مصنوعی تامین شده و به زودی عملیات احداث این اماکن در مرکز دهستان‌های کمتر توسعه یافته آغاز خواهد شد .
وی افزود: این اماکن ورزشی با 30 میلیارد ریال اعتبار، احداث که پس از راه اندازی برای 20 نفر نیز بصورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.
کریمی با اشاره به سیاست‌های وزرات ورزش و جوانان با هدف توسعه ورزش در روستاها بیان کرد: زمین‌های چمن مصنوعی در مرکز دهستان‌های کمتر توسعه یافته و برای ترغیب جوانان به ورزش احداث خواهد شد.
وی یادآوری کرد: علاوه بر 10 رشته توپی آقایان و بانوان، رشته‌های ورزشی دیگر نیز می‌توانند تمرینات خود را در این زمین‌ها پیگیری کنند .
کریمی یکی از امتیازات بزرگ احداث زمین‌های با ابعاد 22 در 44 چمن مصنوعی را، زمان یکماهه برای راه اندازی دانست و بیان کرد: علاوه بر سرعت بالا برای راه اندازی این اماکن، با وجود شرایط کم آبی در کشور و استان باید به سمت ساخت اماکن ورزشی با کمترین میزان مصرف آب و هزینه‌های نگهداری، پیش رفت.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و همچنین هزینه بالای نگهداری چمن طبیعی، استفاده از چمن مصنوعی بهترین انتخاب برای توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط بین مردم است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان گفت: با هزینه ساخت یک سالن ورزشی که حدود دوسال نیز زمان نیاز دارد می‌توان 10ها زمین چمن در کمترین مدت زمان برای رونق ورزش و صرفه جویی در هزینه‌ها ساخت.
کریمی بیان کرد: متاسفانه فقر حرکتی علاوه بر خانواده‌های شهری، خانواده‌های روستایی را به شدت تهدید می کند و برای پیشگیری از آسیب‌های جدی، باید برای توسعه ورزش در روستاها تلاش کرد.
انتهای پیام

captcha