حيات حقيقی در قرآن‌كريم از آن خداوند است
کد خبر: 3727130
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

حيات حقيقی در قرآن‌كريم از آن خداوند است

گروه معارف- امام جمعه هریس، اظهار کرد: از دیدگاه قرآن‌کریم، جهان آفرینش بیهوده و باطل آفریده نشده، بلکه به‌حق و رو به‌سوی هدف معینی در حرکت است و از دیگر طرف، خداوند تمامی آنچه را در آسمان‌ها و زمین است، خلق کرد تا در خدمت حیات و کمال انسان باشد، اما حيات حقيقی در قرآن‌كريم از آنِ خداوند است و همه‌ موجودات دارای بهره‌ای از آن هستند.

حجتالاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در گفت‌‌و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از دیدگاه قرآن‌کریم، جهان آفرینش بیهوده و باطل آفریده نشده، بلکه به‌حق و رو به‌سوی هدف معینی در حرکت است و از دیگر طرف، خداوند تمامی آنچه را در آسمان‌ها و زمین است، خلق کرد تا در خدمت حیات و کمال انسان باشد، اما حيات حقيقی در قرآن‌كريم از آنِ خداوند است و همه‌ موجودات دارای بهره‌ای از آن هستند.

حيات حقيقی در قرآن‌كريم از آن خداوند است
وی، با اشاره به خصوصیات بارز انسان‌های موفق افزود: قرآن مجید در آیات متعدد دو ویژگی ایمان و عمل صالح را از خصوصیات بارز انسان‌های موفق سعادتمند و شرط ورود به آخرت می داند.
حجت‌الاسلام احمدی، با استناد به آیه 97 سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: از مرد و زن، هر کس کار شایسته انجام دهد در حالی که مؤمن است، مسلماً او را به زندگی پاک و پاکیزه ای زنده می داریم و پاداششان را بر پایه بهترین عملی که همواره انجام می داده اند، می دهیم.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، ادامه داد: زندگی معمولی انسان‌ها همواره با فشارهایی همراه بوده که انسان خود مسبب آن است. همه انسان‌ها در هر موقعیتی که هستند خواهان آسایش و زندگی معمولی و بی‌دغدغه هستند؛ اما همراه شدن زندگی انسان‌ها با اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و دلخوری‌ها، انسان را از هدف زندگی دور ساخته است
وی، با اشاره به فرموده امیرمومنان علی(ع) اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: کسی که به اندازه کفایت زندگی، از دنیا بردارد به آسایش دست یابد و آسوده خاطر شود در حالی که دنیاپرستی کلید دشواری و مرکب رنج و گرفتاری است.
حجت‌الاسلام احمدی، از عوامل شکل دهنده سبک زندگی گفت و اذعان کرد: قرآن باید‌ها و نباید‌های بسیاری برای زندگی دارد که رعایت آنها در زندگی، از عوامل شکل‌دهنده سبک زندگی می‌شود.
امام جمعه هریس یادآور شد: قناعت به معنای مصرف به اندازه نیاز، یکی از کلیدی ترین مفاهیم در حوزه اقتصاد اسلامی است. از آن جایی که اقتصاد به معنای میانه روی در مصرف است، به طور طبیعی مفاهیمی که در زیر مجموعه این حوزه قرار می گیرند، می بایست ارتباط تنگاتنگی با اصل آن داشته باشند. از این روست که در شبکه مفاهیم اقتصاد اسلامی با واژگانی چون قناعت، صرفه جویی، اعتدال، عدالت، پرهیز از اسراف و تبذیر، دوری از رفاه زندگی و مانند آن مواجه ایم.
وی افزود: صفت اخلاقی قناعت موجب می‌شود که شخص به مقدار نیاز و ضرورت بسنده کند و زاید بر آن را نطلبد.
حجت‌الاسلام احمدی، جهان خلقت را مظهر رحمت رحمانی پروردگار دانست و تاکید کرد: جهان خلقت مظهر رحمت رحمانی پروردگاراست و مسيری است كه از طريق آن هر موجودی به‌كمال خويش دست می‌يابد و انسان نيز به‌واسطه همين رحمت، به كمال خويش می‌رسد كه همان رسيدن به مقام خليفه‌اللهی و مظهريت صفات الهی است.

انتهای پیام

captcha