توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی است
کد خبر: 3727167
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی است

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: توسعه فرهنگ قرآنی همكاری همه جانبه مردم و مسئولان و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی است

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام کاظم شکری، 11 تیرماه در نشستی مشترک با رئیس اداره قرآن و عترت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج، اظهارکرد: ساماندهی برنامه‌های قرآنی با محوریت کانون‌های مساجد در سطح محلات با همراهی شهرداری اهمیت اساسی دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در سال 77 عنوان کرد: این طرح به صورت مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی که در مساجد صورت می‌گیرد، آغاز به کار کرد.
این مسئول هدف از اجرای طرح راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را رسیدن به یک هم‌افزایی دانست و گفت: این اصل ملاک و رویکرد ویژه‌ای است که در قالب همراهی دیگر دستگاه‌های با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شکل می‌گیرد.
این کارشناس فرهنگی در ادامه به مسابقات محلات و برپایی مسابقات در قالب اذان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مسابقه‌ای در قالب برنامه قرآنی، مسابقات اذان است که در این رابطه شاهد شرکت افرادی در سن‌های مختلف هستیم.
در ادامه رئیس اداره قرآن و عترت سازمان فرهنگی شهرداری کرج، اظهارکرد: انتظار می‌رود هم راستا با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، فعالیت دیگر دستگاه‌ها همچون شهرداری کرج در حوزه قرآنی با همت مضاعف همراه باشد.
حشمت قاسمی‌وند گفت: ساماندهی ویژه برنامه‌های قرآنی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌هایی است که اداره قرآن و عترت شهرداری کرج بر آن اتفاق نظر دارد.
انتهای پیام./

captcha