قره کليساي چالدران؛ آماده برگزاري شصت و چهارمین مراسم مذهبي ارامنه جهان
کد خبر: 3727285
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

قره کليساي چالدران؛ آماده برگزاري شصت و چهارمین مراسم مذهبي ارامنه جهان

گروه فرهنگی - فرماندار چالدران با بیان اینکه همه ساله به علت شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) مراسم خاص مذهبی با عنوان عشای ربانی یا بادارک در مجموعه جهانی قره کلیسا با حضور ارامنه ایران و جهان بر گزار می شود، گفت : این شهرستان آماده برگزاری شصت و چهارمین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا است .

قره کليساي چالدران؛ آماده برگزاري شصت و چهارمین مراسم مذهبي ارامنه جهان

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی کریم حسین زاده فرماندار چالدران در جلسه هماهنگی مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با بیان اینکه دین اسلام دین صلح و برادری است و هیچ گونه تبعیضی برای برنامه های سایر ادیان قائل نیست افزود:برگزاری آیین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به اثبات می رساند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با رفع نواقص برنامه های گذشته و اجرای صحیح این مراسم، شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برگزاری این مراسم همانند سنوات گذشته به خوبی حفظ کنیم.

حسین زاده تصریح کرد: ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای ،آتش نشانی ، راهداری و پلیس راه در زمان بر گزاری این مراسم و راه اندازی غرفه های سیار برای فروش مواد غذائی مورد نیاز زائرین از جمله تمهدیدات اندیشیده شده برای برگزاری این مراسم است.

اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان هم در این جلسه با قدردانی از زحمات مسئولان دلسوز ایران اسلامی در جهت حفظ حقوق اقلیت های مذهبی ایران، اجرای خوب برنامه های سالیانه مذهبی قره کلیسا را از حقوق های رعایت شده عنوان کرد و افزودند: ما هر سال شاهد اجرای بهتر برنامه های مذهبی در قره کلیسا هستیم.
انتهای پیام

captcha