«منافقین» و «لابی صهیونیستی»؛ ارکان پیشبرد استراتژی آشوب در ایران
کد خبر: 3727338
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
غلامرضا کریمی عنوان کرد:

«منافقین» و «لابی صهیونیستی»؛ ارکان پیشبرد استراتژی آشوب در ایران

گروه سیاسی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در رابطه با کنگره سالانه منافقین گفت: آمریکا به امید به انزوا کشاندن ایران از برجام خارج شد و تلاش ترامپ و تیم او این است که با استفاده از گروهک منافقین و با بهره‌گیری از قدرت لابی صهیونیستی در اروپا سایر کشورها را با سیاست‌های جدیدش در قبال جمهوری اسلامی همراه کنند تا استراتژی ایجاد آشوب، تنش و ناامنی اجتماعی در کشورمان جواب دهد تا نظام تضعیف شود.

«منافقین» و «لابی صهیونیستی»؛ ارکان پشبرد استراتژی آشوب در ایران

غلامرضا کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با تفاوت برگزاری کنگره سالانه امسال گروهک منافقین در پاریس با حضور شخصیت‌های ضدایرانی نسبت به سال‌های گذشته گفت: کنگره‌های گروهک منافقین معطوف به سابقه است و خیلی ارتباطی با شرایط جدید ندارد اما منتها این دوره به دلیل خروج آمریکا از برجام و استراتژی آسسیب وارد کردن به جمهوری اسلامی، دارای یک سری حساسیت‌هایی است. همچنین برگزاری چنین نشستی آن هم در این سطح مورد انتظار ما نبوده که انتقاد جمهوری اسلامی را در قبال دولت فرانسه نسبت به ارائه مجوز برگزاری چنین نشستی را در پی داشته است.

وی در ارتباط با تکرار سیاست‌‌های شکست خورده آمریکا از اعمال تحریم‌ها، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصورشان بر این است که فشارها و تحریم‌هایی که  اعمال می‌کنند به‌نوعی در جهت تقویت شورش‌های اجتماعی در داخل ایران است و می‌تواند زمینه‌های فروپاشی نظام را فراهم کند و بر مبنای این تصور سخنرانی و مواضع برخی از مشاوران ترامپ در اجلاس سازمان منافقین قابل ارزیابی است.

کریمی افزود: مواضع آمریکایی‌ها به دلیل عدم شناخت دقیق از تحولات داخلی ایران نشئت گرفته و تصور آن‌ها بر این است که ظرف چند ماه آینده فشار تحریم‌ها، ناآرامی‌هایی را در ایران رقم خواهد زد و نظام را تحت فشار قرار خواهند داد، اما واقعیت درونی جمهوری اسلامی ایران است که در مواقع ضروری و تهدیدات خارجی دولت و ملت در کنار هم قرار می‌گیرند و در مقابل این جریانات واکنش نشان می‌دهند. چنان‌چه در روزهای گذشته شاهد بودیم که انسجام و وحدت میان احزاب و جریان‌های سیاسی و مردم در سطوح مختلف تقویت شده تا بتوانند با همکاری یکدیگر این دوره بحرانی را پشت سر بگذارند.

این استاد دانشگاه به نقش لابی صهیونیستی در همراه کردن اروپایی‌ها برای ایجاد یک اجماع جهانی اشاره کرد و گفت: فشارهای لابی صهیونیستی فقط در آمریکا نیست و در کشورهای اروپایی هم لابی قدرتمندی دارند و تلاش می‌کنند تا مجدداً یک اجماع بین‌المللی مشابه سال‌های 90 تا 92 علیه جمهوری اسلامی آغاز کنند. البته شرایط بین‌المللی امروز قابل تکرار نیست و وضعیت محیط بین‌المللی کاملاً متفاوت است و به هر حال این سناریوها که توسط اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی طراحی می‌شوند خیلی نمی‌توانند از گستردگی وسیعی برخوردار باشند تا افکار عمومی جهان را متقاعد کند که عملکرد جمهوری اسلامی اشتباه است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با مطرح ساختن اتهامی نسبت به دیپلمات کشورمان و دو فرد ایرانی مقیم بلژیک که می‌خواستند در کنگره منافقین عملیات تروریستی انجام دهند تأکید کرد: از این قبیل اتهامات در طول 40 سال گذشته علیه جمهوری اسلامی به کرات مطرح شده و کارهای تبلیغاتی زیادی هم در این خصوص صورت پذیرفته است اما پس از چند ماه ثابت شد که این اتهامات صحیح و مستند نیستند. لذا من فکر می‌کنم که این اتهام یک سناریوی جدید تبلیغاتی است که نمی‌تواند از عمق و گستردگی زیادی برخوردار باشد.

وی با اظهار خشنودی از عزم دولت برای مقابله با فساد اقتصادی به بیان برخی راهکارهای داخلی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداخت و در این باره گفت: آن‌چه باید از سمت دولت و نظام جدی گرفته شود، شفافیت است. متأسفانه اعتماد عمومی به مجموعه ارکان دولتی کاهش یافته و وظیفه دولت و نهادهای تقنینی و قضائی این است که در شرایط امروز به سمت شفافیت بیشتر حرکت کنند و به‌نوعی اعتمادسازی بیشتر در میان مردم و گروه‌های مختلف ایجاد شود؛ مردم به این نظام علاقه دارند اما نسبت به عملکردهای برخی از نهادها و افراد معترض هستند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل ادامه داد: خوشبختانه دولت و شخص رئیس جمهور از هفته گذشته دستور دادند که تمامی فرآیندهای مالی و اقتصادی باید به صورت شفاف اطلاع‌رسانی عمومی شوند و تمامی کسانی که از مزایای ارز دولتی برخوردار بودند باید اسامی‌ آن‌ها در رسانه‌ها منعکس شود. این اقدامات زمینه اعتمادسازی میان مردم را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین تمامی جناح‌های سیاسی باید تمامی اختلافات خودشان را در این شرایط کنار بگذارند و همه به صورت یک جمع واحد در جهت دفاع از نظام اسلامی و مقابله با سیا‌ست‌های آمریکا ظاهر شوند.

انتهای پیام

captcha