آغاز جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان از امروز در بجنورد
کد خبر: 3727394
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

آغاز جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان از امروز در بجنورد

گروه فرهنگی- جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان «خاله قورباغه» از امروز در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز به کار می‌کند.

آغاز جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان «خاله قورباغه» از امروز در بجنورد

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، طاهر خرمی،رئیس جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان خاله قورباغه در بجنورد در نشست خبری اظهارکرد : از عصر امروز به مدت دو ماه جشنواره فیلم کودک و نوجوان «خاله قورباغه »در بجنورد آغاز به کار می‌کند که رایزنی می‌شود فیلم های دهه 60 و 70 شامل «کلاه قرمزی» «مدرسه موش ها» و «گلنار» نیز برای علاقمندان اکران شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تولیدات در حوزه کودک و نوجوان محدود است، ادامه داد: به دلیل اینکه فروش در گیشه سینمای کودک نسبت به دیگر فیلم ها قوی نیست افراد تمایلی به ورود به این حوزه نداشته زیرا سازو کار منسجمی ندارد.

خرمی با بیان اینکه وضعیت سینما در شهرستان های خراسان شمالی ضعیف است و این امر طی چند سال اخیر ضعیف تر نیز شده، یادآورشد: این مهم در برخی از مناطق دلایل مختلفی دارد و آن اینکه یا تولیدات سینمایی برای مخاطب جذاب نبوده و یا سینما وجود نداشته و یا عوامل اقتصادی در آن تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته که مجتمع فرهنگی و هنری گلشن با فیلم های جشنواره فجر واگذار و به نوعی آغاز به کار کرد موج جدید و خوبی در این منطقه ایجاد شد، افزود: در ایجاد این موج تبلیغات به ویژه تبلیغات محیطی ازاهمیت بسزایی برخوردار بود.

خرمی خاطرنشان کرد:در شرایطی که محصولات سینمایی در حوزه کودک و نوجوان محدود بوده و تولیدات زیادی نداریم برآن شدیم با استفاده از محصولات موجود به منظور برقراری ارتباط با خانواده ها و یادآوری خاطرات موج جدیدی ایجاد کرده تا کودکان و نوجوانان بخشی از اوقات فراغت خود را در سینما بگذرانند.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط قوی با حوزه کودک و نوجوان از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره است، یادآورشد: پتانسیل های این حوزه شناسایی شده که نیازمند انجام اقدامات اساسی بوده در این راستا در طول جشنواره انجام اقدامات فرهنگی و هنری بسیاری در دستور کار قرار دارد.

خرمی با ذکر اینکه امروز دغدغه خانواده ها خلاء اکران فیلم های کودک و نوجوان متناسب با نیاز آنان است، گفت: در این راستا در نظر داریم تا با بهره گیری از ظرفیت های موجود از کمبودهای حوزه فیلم کودک و نوجوان با برپایی این جشنواره بکاهیم.

وی با اشاره به برپایی شش کارگاه  انیمیشن خمیری، کاردستی و نقاشی شخصیت های کارتونی بر روی چهره در حاشیه این جشنواره  خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های ساخت عروسک، های هند و آشنایی با فرهنگ  عروسک های هندی و عروسک های حصیری نیز در دستور کار قراردارد.

خرمی با بیان اینکه نمایشگاه « قاصدک چوبی» همزمان با این جشنواره برپا می‌شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه ٤٠ اثر مشبک چوبی اثر «علی نوریان»  به مدت دو هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

captcha