مصرف ۴ برابری برق در کشور نسبت به کشور‌های دیگر/ لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌ها
کد خبر: 3727415
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
استاندار مرکزی عنوان کرد:

مصرف ۴ برابری برق در کشور نسبت به کشور‌های دیگر/ لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌ها

گروه سیاسی – سید علی آقازاده با اشاره به مصرف ۴ برابری برق در کشور نسبت به کشور‌های دیگر تشریح کرد: ما دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردیم که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مصرف ۴ برابری برق در کشور نسبت به کشور‌های دیگر

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، صبح امروز ۱۲ تیرماه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مرکزی در سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار شد. در این جلسه که با حضور فعالان اقتصادی محلات برگزار شد مشکلات حوزه‌های گل و گیاه، سنگ، ماهیان زینتی و تریکو مورد بررسی قرار گرفت.
سید علی آقازاده،استاندار مرکزی اظهار کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی محلات همیشه تخصصی بوده و توقعی هم غیر این نیست زیرا محلات صنایع مختلفی دارد و همه پکیج‌های یک منطقه فعال اقتصادی را دارا است. ما از انتقادات صریح صاحبان صنایع و مشاغل استقبال می‌کنیم. بنده پیشنهاد دادم که مصوبات جلسات قبل را مرور کنیم و ببینیم که آیا مصوبات انجام شده یا خیر که امروز این کار انجام شد.
وی افزود: قطعا با همکاری دولت و صاحبان مشاغل و صنایع مشکلات حل خواهد شد. مسأله نوسانات قیمت‌ها مختص به امسال نیست و در سالیان قبل نیز ما شاهد این نوسانات بوده‌ایم.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تریکوبافی از صنایعی است که ۱۰۰ درصد آن بومی است. بنابراین یکی از مصوبات این جلسه اختصاص زمین با حداکثر تخفیفات قانونی به این صنف خواهد بود. افرادی که از بانک‌ها وام با بهره دریافت می‌کنند بایستی دقت کنند که تولید و قیمت‌های خود را با بازپرداخت اقساط تنظیم کنند که بعدا به مشکل نخورند. البته نوسانات قیمت هم بی‌تاثیر نیست.
وی ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی از طرفی برای ما مسئولین موجب روشنگری است و از طرفی زمینه برای طرح مشکلات صاحبان صنایع را فراهم می‌کند. محلات هیچ نوع فضای فرهنگی مناسبی ندارد. مجتمع فرهنگی محلات دو سال است که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است. در جلسه‌ای که با وزیر ارشاد داشتیم این موضوع را مطرح کردیم و وزیر ارشاد گفتند در صورتی که بنای این مجتمع تکمیل شود تا پایان سال تجهیز خواهد شد.
سید علی آقازاده تصریح کرد: سینما قدس محلات هم توسط شهرداری خریداری شده که امیدواریم تا پایان سال این دو پروژه فرهنگی تکمیل شود. پساب، نعمت بزرگی است که در این وضعیت بی‌آبی می‌تواند موثر باشد. البته مشکلاتی هم در تصفیه آب داریم.
وی با اشاره به مصرف ۴ برابری برق در کشور نسبت به کشور‌های دیگر تشریح کرد: ما دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردیم که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل در مصرف برق صرفه‌جویی کنند. بخش‌های کشاورزی و صنعت به برق نیاز اساسی دارند و قطع برق می‌تواند موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری شود.
انتهای پیام

captcha