واگذاری فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، خدماتی و فرهنگی به تعاونی‌ها
کد خبر: 3727464
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
معاون وزیر کار خبر داد:

واگذاری فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، خدماتی و فرهنگی به تعاونی‌ها

گروه سیاسی – حمید کلانتری گفت: در ماده 26 برنامه ششم به دولت اجازه داده شده که فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، خدماتی و فرهنگی خود را به تعاونی‌ها واگذار کند و بهترین تعاونی که می‌تواند این خدمات را مدیریت کند تعاونی توسعه و عمران شهرستان است.

واگذاری فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، خدماتی و فرهنگی به تعاونی‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حمید کلانتری، معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور که صبح امروز 12 تیرماه در تالار نور محلات برگزار شد، اظهار کرد: تعاونی‌ها فرهنگ همکاری و کار جمعی را گسترش می‌دهند. تعاونی‌ها موجب هم‌افزایی و بهره‌وری می‌شوند. یک تعاونی که جنبه ویژه دارد و این سومین نشستی است که با این موضوع برگزار می‌شود، تعاونی توسعه و عمران شهرستان و دهیاری‌ها است که ابعاد مختلفی دارد و به یک حوزه ختم نمی‌شود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که باید این تعاونی انجام دهد توجه به چند موضوع است؛ اول بایستی شهرستان خود را به خوبی بشناسد. مثلا در محلات پرورش گل و فراوری سنگ یک مزیت است و بایستی در این حوزه کار شود. شهرستان‌های دیگر هم حوزه‌های مهم و محوری دارند که می‌توانند روی آن‌ها کار و سرمایه‌گذاری کنند و سودآوری دارد.
معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گام بعدی این است که ببینیم مردم در کدام زمینه‌ها بیشتر و در کدام زمینه‌ها کمتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در کدام زمینه‌ها اشتغال ایجاد می‌شود و در کدام زمینه‌ها تولیدی که منجر به صادرات شود خواهیم داشت؛ با توجه به این موضوعات ما بایستی زمینه‌های تولید را فراهم کنیم. مهم‌ترین نقش تعاونی توسعه و عمران شهرستان، برنامه‌ریزی مناسب مبتنی بر ظرفیت‌های شهرستان است. هر شهرستانی که برنامه‌ریزی بهتری داشت، پایه‌گذاری خوبی داشته است.
وی افزود: تعاونی باید از پشتوانه اجتماعی خوبی برخوردار باشد. اعضای خوبی را جذب کند. اعضایی که جذب می‌شوند دو گروه هستند؛ یا حقیقی هستند یا حقوقی. شرکت‌های معتبر شهرستان می‌توانند عضو تعاونی شوند. شرکت تعاونی شهرستانی‌ای موفق است که بتواند سرمایه بیشتری را جذب کند. پشتوانه اجتماعی به شما کمک می‌کند که مردم به خرید سهام از تعاونی توجه پیدا کنند و سرمایه شما بیشتر شود.
کلانتری گفت: در ماده 26 برنامه ششم به دولت اجازه داده شده که فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، خدماتی و فرهنگی خود را به تعاونی‌ها واگذار کند. بهترین تعاونی که می‌تواند این خدمات را مدیریت کند تعاونی توسعه و عمران شهرستان است. تعاونی می‌تواند اعلام آمادگی کند که پروژه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و... را به عهده بگیرد وانجام دهد. هر کار تصدی‌گری که در شهر است را با تایید می‌توانید به عهده بگیرید. تسهیلات اشتغال روستایی و پایدار اکنون توسط بانک‌های عامل در حال ارائه است. از 12 هزار میلیارد تومان، تاکنون 1800 میلیارد تومان از این تسهیلات یا پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت است و این رقم تا پایان تیرماه به 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. 6 هزار میلیارد تومان دیگر هم تا 15 روز دیگر وارد بانک‌ها خواهد شد.
معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: شما بایستی از ظرفیت خودتان استفاده کنید و نگاه کنید در روستاها چه طرح‌هایی دارند و اقدام کنید، زیرا شما فقط تعاونی شهر نیستید. بحث دیگر، تعامل بین تعاونی‌های شهرستان در تمام حوزه‌ها به ویژه صادرات است. تعاونی‌های کوچک معمولا با واسطه صادرات می‌کنند اما شما می‌توانید در این امر ورود کنید. به عنوان مثال حضور شما در نمایشگاه‌ها و با محوریت شما باشد اما تعاونی‌های کوچک ذی‌نفع شما باشند. تعامل بین تعاونی‌های تابع یک شهرستان با محوریت مجموعه تعاونی عمران و توسعه شهرستان یک کار اساسی است. بهترین تعاونی که می‌تواند به شما کمک کند تعاونی روستایی است.
انتهای پیام

captcha