اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با کمبود کارشناس متخصص مواجه است
کد خبر: 3727498
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با کمبود کارشناس متخصص مواجه است

گروه فعالیت‌های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۶ درصد پست‌های قرآنی استان فاقد کارشناس قرآنی هستند افزود: این اداره با کمبود کارشناس متخصص مواجه شده است.

اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با کمبود کارشناس متخصص مواجه شده است

محسن تقی‌پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان  در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، وجود پست های ترکیبی را سبب کمبود وقت برای فعالیت های قرآنی برشمرد و افزود: حضور یک کارشناس برجسته در هر شهرستان نقش زیادی در اعتلای فرهنگ قرآنی در آن منطقه دارد و در حال حاضر اداره امور قرآنی در این زمینه با چالش جدی مواجه شده است.
تقی پور در ادامه با اشاره به اینکه 66 درصد پست های قرآنی استان فاقد کارشناس قرآنی هستندگفت: از 9 شهرستان استان فقط شهرستان های لردگان، کیار،شهرکرد کارشناس قرآنی دارند و در سایر شهرستان ها کارشناسان حوزه های دیگر و یا نیروهای شرکتی فعالیت های قرآنی را پیگیری می کنند.
وی بااشاره به وجود معضلات و مشکلات متعدد اجتماعی در جامعه کنونی، راه برون‌رفت از این مشکلات را پناه بردن به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: این‌که چگونه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی راه برون رفت از مشکلات اجتماعی را پیدا کنیم، از موضوعات کلیدی در این عرصه است.
تقی پور در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «فعالیت در امور قرآنی یک حرکت راهبردی است»، تصریح کرد: معنا و مفهوم این جمله ارزشمند رهبری این است فعالیت‌های قرآنی می‌توانند زیرساخت‌های فرهنگی ما را توسعه بخشند و از این ره‌گذر بسیاری از مشکلات ما در حوزه‌های مختلف مرتفع شوند.
سرپرست اداره امور قرآنی استان ادامه داد: در جای دیگر رمقام معظم رهبری فرموده‌اند: باید آن‌چنان میزان اطلاعات و معرفت قرآنی مردم رو بالا ببریم تا مردم در مورد مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، بتوانند با استناد به قرآن کریم، در خصوص رویدادها و آن‌چه در اطرافشان می‌گذرد، قضاوت داشته باشند.

 انتهای پیام

captcha