افزایش آگاهی جمعی با بهره‌گیری از مطالعه سیره ائمه(ع)
کد خبر: 3727545
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
مهدی امینی‌خواه در گفت‌و‌گو با ایکنا:

افزایش آگاهی جمعی با بهره‌گیری از مطالعه سیره ائمه(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری هشتمین دوره از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با بیان اینکه مطالعه کتاب‌هایی با موضوعات سیره ائمه(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع) مردم را به سبکی ایده‌آل از زندگی رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: افزایش علم و آگاهی جمعی با بهره‌گیری از مطالعه سیره ائمه(ع) محقق می‌شود.

علم و آگاهی مورد نیاز جامعه از سیره رضوی تأمین می‌شود

مهدی‌ امینی‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری هشتمین دوره از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در خصوص لزوم و اهمیت برگزاری جشنواره‌های کتاب‌خوانی، گفت: جشنواره‌ها ارتباط بین محصول و مردم هستند، مانند جشنواره‌های کتاب‌خوانی، فیلم، لباس، غذا و بسیاری جشنواره‌های دیگر که پل ارتباطی هنرمندان و مردم هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های کتاب‌خوانی سبب تشویق مردم به مطالعه می‌شوند، عنوان کرد: شاید کتاب خواندن اتفاق روزمره برخی از مردم نباشد اما برگزاری جشنواره‌ها اقبال مردم به‌سوی کتاب را تسریع می‌بخشد و دسترسی مردم به کتاب‌ها و موضوعات خاص را مهیا می‌کند. لذا، برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امری قابل تقدیر است.

امینی‌خواه با اشاره به توزیع رایگان کتاب‌های جشنواره، بیان کرد: توزیع رایگان کتاب در میان شرکت‌کنندگان جشنواره از سوی نهاد کتابخانه‌ها موضوع قابل توجه و خوبی است چراکه ممکن است شخصی علاقه‌مند به کتاب‌خوانی باشد اما تهیه کتاب با موضوعی خاص برایش سخت باشد که در این میان امکان تهیه کتاب‌های جشنواره رضوی به‌صورت رایگان نوعی تشویق و جذب و ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان و حتی کسانی که به کتاب علاقه‌مند نیستند، به‌شمار می‌رود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه مطالعه کتاب‌هایی با موضوعات سیره ائمه(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع) مردم را به سبکی ایده‌آل از زندگی رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: افزایش علم و آگاهی جمعی با بهره‌گیری از مطالعه سیره ائمه(ع) محقق می‌شود.

امینی‌خواه با تأکید بر افزایش هرچه بیشتر تعداد کتابخانه‌های کشور، عنوان کرد: هر چقدر تعداد کتابخانه‌ها در شهرها، روستاها و محله‌های مختلف بیشتر باشد جذب مردم به‌سوی کتاب بیشتر خواهد بود و دسترسی بهتری به کتاب خواهند داشت، چراکه اگر تعداد کتابخانه‌ها کم باشد و شخصی مجبور باشد برای مطالعه کتابی از این سر شهر به آن سر شهر برود، بسیاری از فرصت‌های مطالعه از دست خواهد رفت.

وی در پایان یادآور شد: یکی از زیباترین جشنواره‌هایی که برای موضوعات مختلف برگزار می‌شود، جشنواره‌های کتاب‌خوانی است؛ کتاب بهترین دوست انسان است و کسانی که در جشنواره کتا‌ب‌خوانی رضوی شرکت می‌کنند به بهترین شیوه از این دوستی بهره می‌برند و از صمیم قلب امید دارم تمام نوجوانان و جوانان ما در این جشنواره شرکت کنند.

حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

captcha