شاعران و نویسندگان فارس در «جشن قلم» گردهم می‌آیند
کد خبر: 3727824
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

شاعران و نویسندگان فارس در «جشن قلم» گردهم می‌آیند

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری گردهمایی شاعران و نویسندگان این استان در «جشن قلم» خبر داد.

شاعران و نویسندگان فارس در «جشن قلم» گردهم می‌آیند

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینكه 14 تیرماه به عنوان روز قلم نامگذاری شده است، از برگزاری گردهمایی شاعران و نویسندگان این استان در «جشن قلم» خبر داد و گفت: در این برنامه که پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه در خانه‌ای تاریخی برگزار می‌شود، علاوه بر اهل قلم، دبیران انجمن‌های ادبی شیراز و استان فارس نیز حضور خواهند داشت.
وی افزود: در روز قلم و آغاز هفته گرامیداشت قلم استان فارس، به اهل قلم فقید که در آرامستان شیراز در خانه ابدی آرمیده‌اند، ادای احترام می‌شود و در روز شنبه به دیدار تعدادی از اهالی قلم پیشکسوت می‌رویم.
سهرابی گفت: در روز سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه شب شعر و‌موسیقی فولکلور شیرازی با حضور شاعران بومی سرا برگزار می‌شود و در روز چهارشنبه نشست فصل نقد به بررسی رمان «گلوگاه» و تقدیر از نویسنده شایسته آن طیبه گوهری اختصاص خواهد داشت.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با بیان اینکه روح امید و آگاهی و اندیشه‌ورزی توسط اندیشمندانِ نویسنده، پژوهشگر و شاعر در کالبد جامعه دمیده می‌شود، گفت: هنرمندان و مؤلفان زینت‌المجالس نیستند و باید از ظرفیت بی‌بدیل و کم نظیرشان در اعتلای فرهنگ، ایجاد فرصت‌های اجتماعی و از بین بردن تهدیدها بهره برد.
‌وی با تصریح اینکه یک کتاب ارزشمند حاصل یک عمر تجربۀ زیسته و خردورزی یک مؤلف است، گفت: تاریخ نشان داده است، اندیشه‌های متعالی همواره در ایجاد جنبش‌های فکری و اجتماعی، آزادی‌خواهی، تعالی جامعه و زندگی کمال‌گرایانه جوامع نقش پر رنگی داشته‌اند که در این میان اندیشه بزرگان فارس از سیبویه در علم کلام، ملاصدرا در حکمت و فلسفه، قطب‌الدین شیرازی در علم، ابن باکویه، روزبهان و شیخ کبیر در عرفان گرفته تا حافظ، سعدی، مکتبی، قاآنی، شوریده، اهلی و ده‌ها چهره نامدار دیگر در شعر ، بر تارک علم و ادب ایران اسلامی می‌درخشد.
سهرابی گفت: البته فارس تنها به گذشته پر افتخارِ خود نمی‌بالد بلکه در دوران معاصر نیز داستان نویسان، شاعران و اساتید بزرگ ادبیات همچون عبدالعلی دستغیب، منصور اوجی، برادرانِ فقیری، ابوتراب خسروی، صدرا ذوالریاستین، سیروس رومی، پرویز خائفی، کاووس حسن لی، یوسف نیری، علی اکبر نحوی و ده ها شخصیت دیگر، پرچم ادبیات فارس را بالا نگه داشته‌اند.
انتهای پیام

captcha