برگزاری نشست هم‌اندیشی و ابلاغ برنامه‌های قرآنی درشهرکرد
کد خبر: 3727892
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

برگزاری نشست هم‌اندیشی و ابلاغ برنامه‌های قرآنی درشهرکرد

گروه فعالیت های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، از برگزاری نشست هم‌اندیشی و ابلاغ برنامه‌های قرآنی سال ۹۷ با حضور مدیران مؤسسه‌ها، خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان شهرکرد خبر داد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی و ابلاغ برنامه‌های قرآنی درشهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گفت: روز گذشته ۱3 تیرماه نشست هم‌اندیشی و ابلاغ برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سال ۹۷ با حضور مدیران مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان شهرکرد ومدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد،
وی بیان کرد: حمایت از آموزش حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم به 300 نفر و حمایت از آموزش‌های عمومی قرآن کریم شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم قرآنی، به ۳15 نفر از شهرستان شهرکرد اختصاص یافت که میان مراکز قرآنی تقسیم شد.
تقی پور حمایت ازدو جلسه از جلسات ثابت محور حفظ، حمایت از دو مراسم محافل انس با قرآن کریم، حمایت از دوره‌های تخصصی استعدادهای درخشان قرآنی ، حمایت از خانه های قرآن شهری و روستایی برترو حمایت از یک جلسه حلقه تفسیری را از جمله برنامه‌های واگذار شده به مراکز قرآنی شهرستان شهرکرد در این نشست عنوان کرد.
سرپرست اداره امور قرآنی استان با اشاره به حمایت و واگذاری طرح‌های ابلاغی به مرکز قرآنی، تاکید کرد: امسال مصوب شد، طرح‌های قرآنی از طریق انتخاب موسسه معین به موسسه‌ها و خانه‌های قرآن شهری و روستایی واگذار شود و کارشناسان قرآنی هر شهرستان به‌عنوان ناظر بر فعالیت‌های موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی نیز نظارت داشته باشند.
تقی پور یادآور شد: با دریافت اعتبارات، می‌توان بسیاری از کمبودها و مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی را در این شهرستان برطرف کرد.
وی در این نشست، از علاقه، پشتکار و توان مضاعف و مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان شهرکرد، با توجه به کمبود اعتبارات تقدیر و تشکر کرد و افزود: سعی بر آن شد که موسسات و خانه‌های قرآنی فعال که در جلسه حضور نداشتند از این تقسیم‌بندی بی‌نصیب نمانند.
سرپرست اداره امورقرآنی استان تاکید کرد: برنامه‌های قرآنی استان صرفا با این تقسیم بندی به اجرا در نمی‌آیند و مسلما چند برابر این تقسیم بندی، کلاس هایی برگزار می‌شود که مربیان قرآنی به صورت رایگان یا به صورت شهریه ای برای قرآن آموزان برگزار می‌کنند.
همچنین در این نشست، مدیران مراکز قرآنی شهرستان شهرکرد، مسائل و مشکلات و وضعیت قرآنی موجود شهرستان را در حضور سرپرست اداره امور قرآنی و مدیر عامل اتحادیه موسسات استان مطرح و بحث و تبادل‌نظر کردند و مسئولین نیز در جهت رفع آن‌ها اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

captcha