لزوم استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات کتابخانه مرکزی مشهد/ پروژه تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود
کد خبر: 3727907
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

لزوم استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات کتابخانه مرکزی مشهد/ پروژه تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

گروه فرهنگی- طی بازدید استاندار خراسان رضوی از کتابخانه مرکزی مشهد، اعلام شد که در صورت تأمین اعتبارات، این پروژه تا دوماه دیگر بهره‌برداری می‌شود.

لزوم استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات کتابخانه مرکزی مشهد/پروژه تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، صبح امروز، 14 تیرماه همزمان با روز قلم از پروژه کتابخانه عمومی مرکزی مشهد بازدید کرد.

در ابتدای جلسه پس از این بازدید، جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی با اشاره به آخرین جلسه ای در 28 خرداد سال جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برای پیگیری اعتبارات مربوط به ساخت کتابخانه مرکزی برگزار شد، در خصوص پیشرفت ساخت این مرکز، بیان کرد: امیدواریم با مصوباتی که این جلسه داشت، به عملیات اجرایی پروژه پایان بدهیم و شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
وی در خصوص مشکل تأمین منابع مالی، توضیح داد: پیمانکار پروژه، شرکت دشت بهساز است که حدود هفت سال مشغول فعالیت برای پروژه کتابخانه مرکزی است و این نگهداری پروژه هزینه داشته است علاوه بر آن که پیمانکار، دو سال است که پنج میلیارد تومان از سازمان نوسازی مدارس استان مطالبه دارد.
حسین‌پور با اشاره به قرار تأمین بخشی از اعتباارات کتابخانه عمومی مرکزی مشهد از سوی نهاد کتابخانه‌های استان، عوارض شهرداری و از محل اعتبارات استانی و تأمین دو میلیارد تومان از خزانه، اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان نیز اعتباری برای این منظور لحاظ شد که البته در صورت عدم تأمین آن، راهکار دیگری از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ارائه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی با اعلام اینکه اعتبارات دستگاه‌های مختلف برای پروژه کتابخانه مرکزی مشهد تاکنون تأمین نشده است، افزود: اگر به تعهدات مالی عمل شود، برنامه ریزی داریم 95 درصد پروژه را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم.

لزوم استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات کتابخانه مرکزی مشهد/پروژه تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود
حسین‌پور همچنین اضافه کرد: ما به وظایف‌مان عمل کرده‌ایم و منتظر تحقق تعهدات هستیم تا بتوانیم پروژه را به سرانجام برسانیم. اگر به تعهدات مالی عمل شود، در دوماه آینده می‌توانیم پروژه را به بهره‌برداری برسانیم چراکه ما به وظایف‌مان عمل کردیم و منتظر تحقق تعهدات دیگر هستیم.

در ادامه، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به جنگ روانی گسترده علیه ایران در جهت ناامید کردن مردم و از بین بردن اعتماد مردم به نظام، گفت: خوشحالیم در این شرایط شاهد ساخت چنین مجموعه‌ای هستیم.
وی ادامه سخنانش را به موضوع تأمین پروژه‌های ساخت کتابخانه مرکزی مشهد اختصاص داد و افزود: اعتباراتی که برای این منظور در نظر گرفته شد، کافی نبوده است و باید از روش‌های دیگری مانند عرضه اوراق استفاده شود که لازم است معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به پیگیری ساخت کتابخانه مرکزی مشهد در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، اظهار کرد: مشهد شهر عالم آل محمد، شهری با سابقه فرهنگی، هنری و تاریخی است که می‌توان تأثیرگذاری آن را تا شبه جزیره هند و شوروری سابق دید؛ به علت همین اهمیت مشهد است که پروژه کتابخانه مرکزی این شهر مورد توجه دولت بوده است.
رشیدیان در پایان سخنانش ادامه داد: پیگیری بیش از 3400 پروژه آمار عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم بوده که 800 پروژه نیز از دولت‌های قبلی پیگیری می‌شود که کتابخانه مرکزی مشهد یکی از آن‌هاست.
همه دستگاه‌ها برای تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد در تلاشند
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش همه دستگاه‌ها برای تکمیل پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد، ادامه داد: مردم نیز منتظر و متسعد استفاده از این مرکز هستند که امیدواریم با جلساتی که تشکیل شده، بتوانیم اعتبارات پروژه را تأمین کنیم تا بخشی از پروژه در هفته دولت و بخش دیگر آن در دهه فجر بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده برای کتابخانه مرکزی مشهد از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: بخش اول در هفته آینده و بخش دوم در تیرماه پرداخت می‌شود تا پروژه بتواند در شهریورماه به بهره‌برداری برسد.
رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز قلم به نویسندگان، پژوهشگران، اهالی فرهنگ و رسانه، ادامه داد: امیدواریم کتابخانه مرکزی، تبدیل به سرمایه فرهنگی و علمی شود و مخزن این کتابخانه برای نگهداری فرآورده‌های اصحاب قلم و استفاده از ظرفیت‌های جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

ظرفیت بالای مهندسان خراسانی برای فعالیت در خارج از کشور

رشیدیان در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل مهندسان خراسانی و حضور 40 هزار مهندس در استان، اظهار کرد: این تعداد مهندسان نسبت به جمهوری‌های تازه به استقلال رسیده شوروی بسیار بالاست. در سفری که به همراه رئیس جمهور محترم به ترکمنستان داشتیم، رئیس جمهور این کشور وقتی خواست به آثار پیمانکاران ایرانی مثال بزند، به ساخت جاده‌ای توسط مهندسی خراسانی اشاره کرد که برای من به عنوان خادم مردم این استان باعث افتخار بود؛ نیاز کشورهای دیگر به مهندسان توانمند خراسانی فرصتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میزان مطالعه؛ شاخص توسعه یافتگی کشور

استاندار خراسان رضوی در ادامه میزان مطالعه را شاخص توسعه یافتگی یک ملت برشمرد و افزود: ملتی که کتابخوانی با زندگی شان عجین شده باشد، افراد بی‌فرهنگی مانند ترامپ و رژیم بی‌فرهنگی مانند اسرائیل نمی‌تواند برایش تهدیدی به حساب آیند؛ ملت ایران همواره ثابت کرده در مقابل هر قدرتی ایستادگی و پایداری می‌کند.
وی همچنین با بیان این مطلب که تمام تلاش دولت، دفاع به بهترین شکل از منافع کشور در عین حفظ کرامت مردم ایران است، افزود: امیدواریم با همدلی، مدارا و تحمل این شرایط را پشت سر بگذاریم.

 لزوم استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات کتابخانه مرکزی مشهد/پروژه تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

تسریع حل مشکل آب خوزستان از مدت‌ها پیش پیگیری شده بود

رشیدیان در ادامه به موضوع آب خوزستان اشاره و به برخی اظهارات که درخصوص عملکرد دولت در این خصوص مطرح شد، تصریح کرد: برخی قصد داشتند وانمود کنند که دستور رئیس جمهور برای تسریع حل مشکل آب خوزستان به علت تنش‌هایی بود که ایجاد شد در حالی که یک پروژه نمی‌تواند در مدت 15 روز به بهره‌برداری برسد؛ برای بهره‌برداری از پروژه باید ابتدا طرحش تهیه شود، مصوبات ابلاغ شود، تملک زمین، تأمین تجهیزات و ... انجام شود تا به سرانجام برسد؛ بنابراین این پروژه از مدت‌ها پیش در حال پیگیری بوده است.
وی در همین راستا با اظهار این مطلب که تمام موفقیت نظام به اعتماد و همراهی مردم است، اضافه کرد: البته اعتراض حق مردم است اما همیشه کسانی هستند که از این اعتراض‌های سوء استفاده می‌کنند اما مردم ما همیشه هوشیار بوده و هستند.

مدیریت گرانی در خراسان رضوی از سوی ستاد تنظیم بازار

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی در هفته جلسات متعددی برگزار می‌کند، اظهار کرد: تاکنون 130 هزار بازدید توسط اتحادیه‌های صنفی انجام شده تا شرایط گرانی مدیریت شود، گرچه مشکلات فراوانی همچنان وجود دارد و تا رسیدن به شرایط پایدار فاصله داریم اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که همه مسئولان و بخش خصوصی با همدلی و اتحاد در تلاشند که شرایط را به نفع مردم مدیریت کنند.
استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی برای پیگیری ساخت کتابخانه‌ها در شهرستان‌های استان، افزود: امیدواریم هیچ روستایی بدون کتابخانه نباشد و بتوانیم در راستای توسعه، جوانان‌مان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنیم.

پایان پیام

 

 

captcha