مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی برگزار شد + عکس
کد خبر: 3727985
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی عصر امروز 14 تیرماه در مؤسسه‌ دارتحفیظ القرآن الکریم برگزار شد.

مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا؛ مراسم ترحیم خادم القرآن حاج غفور آقازاده‌سلطانی عصر امروز، 14 تیرماه، در مؤسسه‌ای که خودش چهار دهه قبل تأسیس کرد، برگزار شد.
در این مراسم جمعی از دوستان مرحوم از میان اساتید مبرز قرآن کریم حضور داشتند که از جمله می‌توان به عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدرضا خرمیان، احد اصل محمدی، محمدحسین سبزعلی و جمعی از شاگردان این موسسه که در حال حاضر از قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم هستند، حضور داشتند که به تلاوت قرآن کریم پرداخته و طی سخنانی کوتاه ضمن عرض تسلیت به جامعه قرآنی و خانواده مرحوم، خاطراتی را از فعالیت‌های سال‌های اولیه این موسسه بیان کردند. همچنین احمد مسجدجامعی، فعال قرآنی و عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران نیز حضور داشت.
این موسسه در خیابان ایران تهران واقع شده و بسیاری از اهالی این محل نیز که بیشتر آنان فرزندان خود را در ادوار مختلف برای تعلیم قرآن کریم به این موسسه سپرده بودند برای قدردانی از یک عمر تلاش مرحوم سلطانی حضور داشتند.

مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی برگزار شد + عکس

غفور آقازاده سلطانی، متولد 1309 در تبریز بود که پس از مهاجرت به تهران، جلسات قرآن را در مسجد امام حسین(ع) تهران راه‌اندازی کرد. دارتحفیظ القرآن‌ الکریم، نخستین مؤسسه قرآنی کشور، فعالیت خود را از سال ۱۳۴۵ در تهران، خیابان ایران آغاز کرد؛ فعالیت این مؤسسه قرآنی در ابتدا با عنوان «مجمع دین و دانش» آغاز شد تا اینکه بعد از سفر آقازاده سلطانی، مدیر این مؤسسه به سرزمین وحی در قالب کاروانی از قرآنیان(۱۳۵۷)، نام دارتحفیظ از موسسه‌ای قرآنی که در عربستان فعالیت داشت، اخذ شد و نام مجمع دین و دانش پس از بازگشت وی به ایران، دارتحفیظ القرآن الکریم شد.

مراسم ترحیم خادم‌القرآن غفور آقازاده‌سلطانی برگزار شد + عکس
دارتحفیظ القرآن الکریم که در سال ۱۳۶۸ با داشتن هیئت امنا و هیئت مدیره به ثبت رسید و فعالیت‌های آموزشی خود را با شعبه‌هایی در سطح کشور ادامه داد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت خود را در امر آموزش قرآن و برپایی جلسات قرآن دنبال می‌کرد و در آن سال‌ها قرآن‌آموزان بسیاری در این دارتحفیظ تربیت شدند. قرآن‌آموزان این موسسه در طول جنگ تحمیلی حضور پررنگی در جبهه‌های حق علیه باطل داشته و در این میان بیش از ۲۵ نفر از این قرآن‌آموزان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha