عمل به قرآن همگانی شود
کد خبر: 3727986
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
/مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف/

عمل به قرآن همگانی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با بيان اينكه اميد است روزي برسد كه عمل به قرآن همگاني شود، گفت: در مسابقات قران برد و باخت معنايي ندارد بلكه مي خواهيم ديگران نيز از تجارب افرادي كه تلاش كرده و موفقيت‌هايي در زمينه‌هاي مختلف قراني كسب كرده اند، استفاده كنند.

 عمل به قرآن همگاني شود

حجت‌الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بيان اينكه اميد است روزي برسد كه عمل به قرآن همگاني شود، گفت: در مسابقات قران برد و باخت معنايي ندارد بلكه مي خواهيم ديگران نيز از تجارب افرادي كه تلاش كرده و موفقيت‌هايي در زمينه‌هاي مختلف قراني كسب كرده اند، استفاده كنند.

وی، در خصوص نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: خانواده، بالاترین و مهم ترین نقش در آموزش قرآن را دارد و اگر تمام مسابقات، جامعه تلاش کنند ولی تشویق و حمایت و آمادگی‌های روحی و روانی از طرف خانواده نباشد موفقیتی اتفاق نمی افتد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ویژگی‌های یک فرد قرآنی اظهار کرد: لذت و نشاط های معنوی عمیقی در دین اسلام وجود دارد اگر کسی به این لذت ها پی ببرد سراغ سایر لذت های زودگذر دنیوی نمی رود.

حجت الاسلام مصائبی، در ادامه در درخواستی از متسابقین گفت: از متسابقین تقاضا دارم بیشتر وقت خود را روی مسابقات بگذارند و از اساتید راهنمایی که برای آن‌ها دعوت کرده ایم استفاده و رفع اشکال کنند تا کیفیت مسابقات بالاتر رفته و شاهد حضور این عزیزان در مسابقات کشوری و بین المللی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ارتقا کیفیت متسابقین در هفته گذشته به مدت دو روز و با شرکت بیش از ۲۰۰ متسابق، کلاس های ارتقا سطح با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار کردیم که طبق نظر سنجی های انجام شده بالغ بر ۹۵ درصد از این متسابقان از این کلاس ها در حد عالی راضی بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با انتقاد از این که در بحث های قرآنی کم کاری داشته‌ایم افزود: در بحث‌های قرآنی نباید متکی به آمار باشیم و باید دغدغه مقام معظم رهبری مینی بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ در سطح کشور را جدی بگیریم و برای عملی کردن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام 

captcha