حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
کد خبر: 3728093
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس

گروه جلسات و محافل: حسین شالچی به عنوان نفر برتر مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی «فجر تلاوت» معرفی شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی(عج) تهران، فینال فینالست‌های نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت» عصر روز جمعه، ۱۵ تیر‌ماه از ساعت 18 در محل حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای منصور آقامحمدی، از فعالان قرآنی کشور و با حضور قاریان و اساتید قرآنی برگزار شد، ابتدا محمدرضا حاتمی، محمدباقر محسنی، دربان ملک، ابوالفضل امیری، علیپور و بیت سعید، تنی چند از نونهالان قرآنی به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند و سپس، بخش بعدی برنامه که با اجرای محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن همراه بود، آغاز شد.
در این بخش که مربوط به تلاوت هفت نفر(حمید رحیمی، رسول تمجید، حسین شالچی، نائبعلی عبداللهی، وحید خزائی، صادق مسلمی و عباس حسینی) از راه‌یافتگان به فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود، ابتدا سیدعباس حسینی(آیاتی از سوره مبارکه یس)، حمید رحیمی (آیاتی از سور مبارکه نبأ) و حسین شالچی (آیاتی از سوره مبارکه مؤمنون) به تلاوت قرآن مجید در مدت زمان 15 تا 17 دقیقه پرداختند و سپس، برنامه مداحی با اجرای سلمانیان، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجرا شد. همچنین، در ادامه نیز نماز جماعت مغرب و عشاء با امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای اقامه شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی
پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، مرحله اول قرعه‌کشی از حضار در مراسم برگزار شد که طی این مرحله به تعداد 10 نفر از حاضران در مجلس کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد. همچنین، در ادامه نیز محمد کاظمی، قاری و حافظ کل قرآن کریم به عنوان قاری افتخاری به تلاوت آیات روحبخش قرآن کریم پرداخت که استقبال فراوان حضار را نیز به همراه داشت.
همچنین، در ادامه، برنامه تلاوت دیگر نفرات راه‌یافته به مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی «فجر تلاوت» اجرا شد که در این قسمت ابتدا رسول تمجید(آیاتی از سوره‌های مبارکه فاطر، ضحی و کوثر) به تلاوت پرداخت. پس از اجرای این قاری قرآن کریم، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در مراسم، در سخنانی به موضوع اهمیت پرداختن به امر مبارک قرآن کریم و نیز حمایت برنامه‌های قرآنی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران پرداخت.
پس از سخنرانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، وحید خزائی، از دیگر راه‌یافتگان به جشنواره فجر تلاوت، آیاتی از سوره‌های مبارکه بقره و بینه را تلاوت کرد. همچنین، در ادامه نیز به ترتیب سیدصادق مسلمی (آیاتی از سوره‌های مبارکه نبأ و اعلی) و نائبعلی عبداللهی (آیاتی از سوره مبارکه طور و نجم) به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.
همچنین، برنامه بعدی این مراسم، مدحی در رسای رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بود که توسط حسن خانچی، مبتهل و منشد ممتاز و بین‌المللی کشور اجرا شد. در ادامه نیز سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره‌های مبارکه انبیاء و بلد پرداخت که با استقبال فراوان حضار در مراسم نیز رو‌به‌رو شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی

همچنین، سیدحسین موسوی‌بلده(رئیس هیئت ناظران)، سیدحسین شریفیان(ناظر فنی)، احمد خالدی، حجت‌الاسلام محمدجواد موسوی‌درچه‌ای، ابراهیم آهور(ناظر قرائات مختلف)، محسن امیری، احمد مرادی، متقی‌پناه، زاهدی و علی فربین اعضای هیئت نظارت بر این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند.
یکی از تغییراتی که از مرحله نهم در جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعمال شده است، کم کردن تعداد شرکت‌کنندگان و بالا رفتن تایم تلاوت این قراء بود که با اجرای این تغییرات، مدت تلاوت برای هر یک از راه‌یافتگان به مرحله فینال از ۹ دقیقه به ۱۵ تا ۱۷ دقیقه افزایش پیدا کرد، همچنین، یکی از تصمیمات اخذ شده دیگر در این زمینه نیز دعوت از قراء مجلسی‌خوان به تعداد یک یا دو نفر در هر جلسه بود که در این دوره میهمانان ویژه جشنواره، سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن و محمد کاظمی، قاری و حافظ کل قرآن کریم بودند که به اجرای برنامه در حضور مردم علاقه‌مند و حضار در مراسم پرداختند.
در پایان برگزاری فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی «فجر تلاوت» با تجمیع آراء عمومی حضار در مراسم و هیئت ناظران، حسین شالچی به عنوان نفر برتر از سوی حضار در مراسم انتخاب شد. همچنین، با رأی حضار در مراسم، سیدعباس حسینی، حمید رحیمی، رسول تمجید، نائبعلی عبداللهی، صادق مسلمی و وحید خزائی هر کدام با آراء برابر به عنوان نفر دوم این دور از جشنواره انتخاب شدند که در پایان مراسم نیز با حضور هیئت ناظران و مسئولان برگزاری جشنواره طی مراسمی از ایشان تقدیر شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی
همچنین، از سوی مسئولان برگزارکننده جشنواره تلاوت‌های مجلسی به نفر اول این دوره از جشنواره لوح تقدیر به همراه مبلغ 30 میلیون ریال و به هریک از نفرات دوم جشنواره نیز لوح تقدیر به همراه مبلغ پنج میلیون ریال ابه عنوان جایزه اعطا شد.
در پایان برگزاری این مراسم نیز پس از اجرای برنامه تقدیر از نفرات برتر و اساتید و ناظران جشنواره، بخش دوم قرعه‌کشی از حضار شرکت‌کننده در این مراسم برگزار شد که به قید قرعه به 10 نفر دیگر(در مجموع 20 نفر) از حضار در مراسم کمک‌‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی
همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام ایکنا پخش شد.
یادآور می‌شود، مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی «فجر تلاوت» عصر روز جمعه، ۱۵ تیر‌ماه از ساعت 18 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha