اهل‌بیت(ع) مفسران، معلمان و هادیان قرآن هستند
کد خبر: 3728146
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اهل‌بیت(ع) مفسران، معلمان و هادیان قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اهل‌بیت نبی مکرم اسلام(ص)، قرآن ناطق، مفسران، معلمان و هادیان قرآن هستند. دشمنان قصد دارند جوانان را از مبانی قرآن و روایات دینی که توسط ائمه اطهار(ع) بیان شده است دور نگه دارند، اما با تلاش جامعه قرآنی و دیگران ناکام می‌شوند.

اهل‌بیت(ع) مفسران، معلمان و هادیان قرآن هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی شامگاه روز گذشته، ۱۵تیرماه با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، آقازاده، استاندار مرکزی، کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، شریفی مدیرکل ارشاد اسلامی، رؤسای ادارات شهرستانی اوقاف و جمعی از مسئولان و جامعه قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه اظهار کرد: انسان در طول زندگی خود به پیشرفت‌هایی دست خواهد یافت که مهم‌ترین فتوحات، فتوحات قرآنی است. قرآن برهانٌ لکل شیء است و احتیاجی به برهان ندارد.
وی با بیان اینکه تمام آیات قرآن درس زندگی است، تصریح کرد: سوره مبارکه«کوثر» برهان هزار مسأله است. رجوع به آیات قرآن فتح‌الفتوح است و نباید از نظر جوانان دور باشد. جوانان بدانند در کنار مباحث قرآنی از معارف اهل‌بیت (ع) غافل نباشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: اهل‌بیت نبی مکرم اسلام(ص) قرآن ناطق، مفسران، معلمان و هادیان قرآن هستند. دشمنان قصد دارند جوانان را از مبانی قرآن و روایات دینی که توسط ائمه اطهار(ع) بیان شده است دور نگه دارند، اما با تلاش جامعه قرآنی و دیگران ناکام می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: دشمنان قصد دارند قسمت‌هایی از قرآن همچون آیات مربوط به جهاد را حذف کنند. این اقدامات اقدام جدیدی نیست حتی در سال‌های صدر اسلام دشمنان بیان می‌کردند آیات کاربردی و مهم توسط مفسران نزدیک به ائمه مانند ابن‌عباس ذکر نشود.
امام جمعه اراک با اشاره به دو بعد رحماء بینهم و اشداءعلی‌الکفار قرآن کریم؛ اضافه کرد: قرآن سند زنده و ارزشمند است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت جامعه قرآنی، تفسیر واقعی قرآن در جامعه نمود پیدا کرده است. این مصحف شریف کتاب بیانٌ للناس، صدق و فضیلت است.
وی با بیان اینکه بحث صهیونیست‌ها از یهودیان جداست، عنوان کرد: ما با یهودیان جدای از صهیونیست با عدالت رفتار می‌کنیم، اما در برابر توطئه و توطئه‌گران خواهیم ایستاد، چراکه آنان جنایت می‌کنند و حقوق مردم مظلوم را تضییع می‌کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابزار خرسندی از پهن بودن سفره قرآن در کشور، عنوان کرد: استان مرکزی استان مفاخر‌ است، مرحوم آیت‌الله العظمی آقانورالدین عراقی در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۹۸ در تبعید بسیار سخت و طاقت‌فرسا به سر برد، ولی در طول همین مدت تبعید، ۲۳ جزء قرآن را در قالب کتاب «القرآن والعقل» تفسیر کرد. همچنین امسال شاهد برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان و مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف هستیم که امید است این رخدادهای مهم فرصتی برای اشاعه فرهنگ قرآنی باشد.
انتهای پیام

captcha