وام‌های چهاردرصدی در راه هستند/ تلاش‌مان برای وام‌هایی با نرخ سود کمتر به جامعه ایثارگری است
کد خبر: 3728161
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
ریاحی:

وام‌های چهاردرصدی در راه هستند/ تلاش‌مان برای وام‌هایی با نرخ سود کمتر به جامعه ایثارگری است

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: تلاش‌مان این است که نرخ سود وام‌ها را کاهش دهیم تا ایثارگران با تسهیلات مناسب‌تری بتوانند وام‌ها را دریافت کنند.

وام‌های چهاردرصدی در راه هستند/ تلاش‌مان برای وام‌هایی با نرخ سود کمتر به جامعه ایثارگری استرضا ریاحی، مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ارائه وام‌های روستایی به جامعه ایثارگری اظهار کرد:  برای سال 97، 750 میلیارد تومان وام روستایی به جامعه ایثارگری اختصاص یافته که حدود 50 میلیون تومان وام شش درصدی است. متقاضیان برای دریافت این وام به سایت کاران(وزارت کار) مراجعه کنند.

وی ادامه داد: فرصت ثبت‌نام برای دریافت وام روستایی به جامعه ایثارگری تا پایان شهریورماه تعیین شده است که هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین حدود 250 میلیارد تومان وام برای حوزه شهری در سال گذشته در نظر گرفته شده که سه ماهه اول سال توزیع شده است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تصریح کرد: از صندوق اشتغال 86 میلیارد تومان تاکنون توزیع شده است. همچنین در سه ماه ابتدایی سال 35 میلیارد تومان جذب شده که این رقم سبب ایجاد هزار و هشتصد شغل شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات صندوق مناسب است و هیچ وجه محدودیتی نداریم و تلاشمان این است که سقف وام‌ها را افزایش و نرخ سود را کاهش دهیم. در سنوات قبل شاهد بودیم که سود وام‌ها بسیار بود اما از سال گذشته شاهد ارائه وام‌هایی با سود کم هستیم. سال گذشته 105 میلیارد تومان وام 4 درصد ارائه کردیم.

ریاحی اظهار کرد: در کار ما تعطیلی وجود ندارد و پرداخت همه وام‌ها از پنجم فروردین ماه آغاز و تا 28 اسفندماه ادامه دارد و تلاش کردیم بیشترین پرداختی را با کمترین سود به جامعه ایثارگری از صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران داشته باشیم.

وی با اشاره انعقاد قرارداد با تاکسیرانی گفت: قرارداد خرید پنج هزار تاکسی را با تاکسیرانی منعقد کرده‌ایم و اعتبارات این امر از صندوق تأمین شده است. برای هر تاکسی، وام 20 میلیون با نرخ سود چهاردرصدی اختصاص داده‌ایم. هم‌اکنون منتظر واگذاری خودروها از سایپا هستیم و به زودی جلسه‌ای با سایپا خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تصریح کرد: 14 استان این فعالیت را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون منتظر خودروسازان هستیم تا خودروها را دراختیار ایثارگران این 14 استان قرار دهیم. همچنین 5 هزار تاکسی به نوعی تسهیلات برای افرادی است که نتوانسته‌اند استخدام شوند. اکثریت استان‌ها ظرفیت خوبی برای تاکسی دارند اما در تهران محدودیت‌هایی وجود دارد که سعی در حل این محدودیت‌ها هستیم.
انتهای پیام

captcha