تمام احکام الهی دارای حکمت است
کد خبر: 3728265
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام‌ پارسا:

تمام احکام الهی دارای حکمت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ تمام احکام الهی مسائلی که توسط شارع مقدس بیان شده است، دارای حکمت‌هایی هست و همه آحاد جامعه باید نسبت به انجام فرائض عمومی و اجتماعی همت داشته باشند.

 تمام احکام الهی دارای حکمت است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ۱۵ تیرماه در شهر بنجار استان سیستان و بلوچستان به بیان فلسفه و حکمت احکام و مسائل شرعی پرداخت و گفت: تمامی احکام الهی مسائلی که توسط شارع مقدس بیان شده است، دارای حکمت‌هایی هست و همه آحاد جامعه باید نسبت به انجام فرائض عمومی و اجتماعی همت بورزند.
وی در ادامه با اشاره به پیامدهای شوم فضای مجازی تأکید کرد: لازم است، خانواده‌ها نسبت به تربیت بهتر و صحیح‌تر فرزندان خود و رفاقت آن‌ها با سایر جوانان و نوجوانان کوشش کنند، حضور کودکان در فضای مجازی باید طبق برنامه‌ صورت گیرد.
امام جمعه بنجار سپس به ضرورت گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و رعایت حجاب پرداخت و گفت: رعایت حجاب جامعه امروز ما در حد تراز نظام اسلامی نیست و خانواده‌ها و مسئولین باید تلاش کنند که حجاب و عفت و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسا سپس به روایتی از فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: وقتی از این مجاهد انقلابی پرسیدند با وجود علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید چرا شما با حکومت پهلوی مبارزه می‌کنید. جواب داد همیشه سرباز در خط مقدم و سپر بلای فرمانده هست و من سرباز مراجع تقلید هستم و سیاستهای آنها را اجرا می‌کنم.
وی در ادامه افزود: اما مشکلات اخیر اقتصادی در کشور عکس این جریان هست. سربازان و خدمتگزاران نظام که باید به فکر حل این مشکلات و التهابات و نوسانات بازار سکه و طلا و ارز باشند، نتوانستند مشکل را حل کنند که فرمانده نظام و حکومت، رهبر عزیز ورود پیدا کند و نباید کار به چنین جایی برسد، چون مسئولیت رهبری کار اجرایی نیست و مسئولین باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مردم به نظام و حکومت بدبین نشوند.

وی در پایان با اشاره به موضع اخیر شجاعانه و انقلابی رئیس جمهور راجع به قطع صادرات نفت از کشورهای اسلامی به اروپا تشکر کرد و گفت: آقای روحانی جواب رییس جمهور نادان و احمق آمریکا را به درستی داد و قطعا با بستن تنگه هرمز می‌توانیم‌ تمام‌ معادلات جهان را بر هم بزنیم.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام

captcha