قرآن را با عمل به آموزه‌های دینی کاربردی کنیم
کد خبر: 3728291
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

قرآن را با عمل به آموزه‌های دینی کاربردی کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه مهرشهر کرج گفت: عمل به دستورات و آموزه‌های قرآن، باید در جامعه کاربردی و به یک سبک زندگی تبدیل شود.

 

قرآن را با عمل به آموزه‌های دینی کاربردی کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یدالله رضایی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: جامعه قرآنی با گفتار و کردار صحیح که زیبنده و زینت اوست در راستای عمل به دستورات قرآنی و اهل بیت(ع) حرکت کرده و به سعادت دنیوی و اخروی نائل خواهد شد.
وی افزود: البته اگر فراگیری و خواندن قرآن با فهم و عمل کردن به آن همراه نباشد جامعه به سرمنزل مقصود نمی‌رسد و فهم و عمل به قرآن باید در جامعه تسری پیدا کند و در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.
این مسئول تاکید کرد: برای خوب شنیدن قرآن ایجاد آمادگی لازم است ولی اگر آن را خوب بشنویم ولی عامل به آن نباشیم در قلب نمی‌ماند و البته قرائت و حفظ نیز مهم و زینت است اما از آن زیباتر عمل به دستورات و استفاده از آموزه‌های قرآنی است که باید در کنار فعالیت خود به آن اهتمام ویژه‌ای داشت.
رضایی با اشاره به تلاش دشمنان برای نزول جایگاه این کتاب آسمانی در جامعه، گفت: امروز دشمن در تلاش برای مهجور کردن قرآن است پس ما باید جوری رفتار کنیم که قرآن از متن زندگی ما خارج نشود و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شود.
امام جمعه مهرشهر کرج در پایان خواستار توسعه فعالیت‌ها در زمینه توسعه قرآن و مفاهیم و معانی آن در جامعه شد و گفت: علما و بزرگان همواره نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و این مسئله را افتخار خود می‌دانستند؛ فهم و درک کلام وحی را پایانی نیست و هرچه در این زمینه کار شود، باز هم معارف جدیدی به دست می‌آید.
انتهای پیام.

captcha