نگران کارشکنی‌ها هنگام بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم هستیم
کد خبر: 3728322
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفتگو با ایکنا:

نگران کارشکنی‌ها هنگام بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم هستیم

گروه بین‌الملل ـ معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، با اشاره به سفر آیت‌الله عیسی قاسم به لندن برای انجام عمل جراحی و ادامه فعالیت‌های درمانی خود گفت: ما نسبت به کارشکنی‌های حکومت بحرین هنگام بازگشت شیخ عیسی قاسم نگران هستیم.

نگران کارشکنی‌ها هنگام بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم هستیم

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین دیروز (18 تیرماه) پس از ورود به لندن، پایتخت انگلیس برای انجام فعالیت‌های درمانی بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

دومین بیانیه تیم نظارت بر روند درمانی آیت‌الله قاسم حاکی از آن است که ایشان به محض ورود به فرودگاه لندن با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و اقدامات درمانی شیخ زیر نظر پزشکان مربوطه بطور فوری از دیشب آغاز شده است.

حکومت بحرین طی یک سال اخیر با محاصره منزل این روحانی شیعه و تحمیل حبس خانگی به او و ممانعت از دریافت درمان مناسب موجبات بدتر شدن وضعیت سلامت او را فراهم آورده، این در حالی است که اکنون بیش از یک سال از محاصره و بازداشت خانگی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم می‌گذرد و محل سکونت شیخ نیز از خردادماه 95 توسط نیروهای امنیتی بحرین به محاصره درآمده است.

 نگران کارشکنی‌ها هنگام بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم هستیم

شیخ عبدالله صالح، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین

 خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در این باره نوشت: «حمد بن عیسی، پادشاه بحرین با توجه به نظر پزشکان مبنی بر لزوم انتقال آیت‌الله عیسی قاسم به خارج از کشور و تمایل خود وی، اجازه انتقال فوری او به لندن را صادر کرد».

شیخ عبدالله صالح، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با  ایکنا در ارتباط با آخرین وضعیت آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین تصریح کرد: آیت‌الله عیسی قاسم حدود دو ماه پیش نیاز به عمل جراحی پیدا کرد که این عمل جراحی انجام شد، اما پزشکان تشخیص دادند که باید عمل جراحی دیگری  انجام شود ولی مقامات حکومت بحرین مانع از انجام این عمل شدند به همین دلیل وضعیت بیماری وی شدت پیدا کرد.

احتمال کارشکنی حکومت بحرین در بازگشت آیت‌الله قاسم وجود دارد

وی افزود: پزشکان تأکید کردند که این عمل جراحی باید در خارج از بحرین انجام گیرد و طبعا این مسئله به شدت موجب نگرانی ما شد، زیرا علی‌رغم این که مسئله سلامت آیت‌الله قاسم از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما این امکان وجود دارد که حکومت بحرین مانع از ورود مجدد او به بحرین شود.

شیخ عبدالله صالح همچنین تاکید کرد: با وجود این که مردم بحرین از اقدامات بعدی حکومت در ارتباط با آیت‌الله عیسی قاسم نگران هستند، اما وضعیت سلامت رهبر معنوی شیعیان بحرین در اولویت قرار دارد و ما امیدواریم این عمل با موفقیت انجام شده و ایشان به سلامت به بحرین باز گردد.

احتمال کارشکنی حکومت بحرین در بازگشت آیت‌الله قاسم وجود دارد

وی در رابطه با صدور دستور انتقال سریع آیت‌الله عیسی قاسم از سوی حمد بن عیسی آل‌خلیفه پادشاه بحرین گفت: در حقیقت این خبر ما را نیز متعجب ساخت و این سؤال برای ما مطرح بود که کدام پزشکان این درخواست را داده‌اند و آیا واقعا امکان انجام این عمل در بحرین وجود نداشته است، اما افراد نزدیک به آیت‌الله عیسی قاسم اینطور اذعان کردند که این تشخیص پزشکان بوده و ما هم امیدواریم که این خبر صحیح باشد.

حکم برائت شیخ علی سلمان

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مسئله درخواست تجدیدنظر در رابطه با حکم برائت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و شیخ حسن سلطان و علی اسود دو تن از اعضای این جمعیت از سوی دادستان کل بحرین اشاره و تصریح کرد: قطعا حکومت بحرین نمی‌خواهد شیخ علی سلمان آزاد شود، لذا با توجه به این که محکومیت وی با پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، می‌خواهند حکم دیگری برای او صادر کنند.

نگران بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم به بحرین هستیم (آماده )

شیخ علی سلمان؛ دبیرکل جمعیت الوفاق

وی افزود: فشارهایی که از جانب مجامع بین‌المللی بر دادگاه بحرین وارد شد، از صدور حکم دیگری ممانعت کرد و شیخ علی سلمان تبرئه شد، اما بلافاصله شاهد آن بودیم که دادستان کل این حکم را نپذیرفت لذا قرار شد این حکم توسط دیوان عالی بحرین مورد بازنگری قرار بگیرد.

شیخ عبدالله صالح در پایان تاکید کرد: دادگاه بحرین تحت فشارهای بین‌المللی شیخ علی سلمان، شیخ حسن سلطان و علی اسود را تبرئه کرد، اما انتظار می‌رود در آینده احکام سختی را در ارتباط با این افراد صادر کند.

یادآوری می‌شود، دادگاه بحرین روز پنجشنبه (۳۱ خردادماه) با تشکیل جلسه، نسبت به واهی بودن اتهامات وارده علیه شیخ علی سلمان در خصوص اتهام جاسوسی برای قطر حکم برائت وی و شیخ حسن سلطان و علی اسود دو تن از اعضای جمعیت الوفاق را صادر کرد.

انتهای پیام

captcha