دعوت مسئولان به چالش خیابان‌گردی
کد خبر: 3728353
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
حجت‌الاسلام زائری پیشنهاد داد؛

دعوت مسئولان به چالش خیابان‌گردی

گروه شبکه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: شخصا از همه مسئولان درجه یک کشور و سطوح بالای مدیریتی نظام دعوت می‌کنم به‌همراه خودم هشت ساعت در یکی از روز‌های شنبه تا پنج‌شنبه تابستان با چالش خیابان‌گردی بپیوندند.

دعوت مسئولان به چالش خیابان‌گردی
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس و پژوهشگر دینی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و تلگرام نوشت:
 
«فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است برای بازنگری در تاریخ و ماهیت و آثار و دستاورد‌های انقلاب و بررسی شعار‌ها و آرمان‌های مردم و رهبران شان و ارزیابی میزان موفقیت ما در تحقق آن شعار‌ها و آرمان‌ها؛ استمرار قدرتمند و موفق این مسیر جز با مرور دقیق و منصفانه و علمی این تجربه چهل ساله ممکن نیست و اگر بخواهیم آینده انقلاب درخشان و قوی باشد لاجرم باید گذشته را با دقت و جدیت مطالعه کنیم ونقاط ضعف و قوت کارنامه انقلاب را به صراحت بشناسیم.

باید اکنون در چهل سالگی انقلاب ببینیم ارکان چهارگانه هویتی نظام یعنی «استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلام» تا چه اندازه محقق شده و اگر در هر کدام کاستی و نقصی مشاهده می‌کنیم به چه دلیل و چگونه قابل اصلاح و بهبود است. یکی از مهم‌ترین لوازم این مطالعه ضروری و اجتناب‌ناپذیر که حکم شرع و اقتضای عقل است، حضور نزدیک مسئولان نظام و مدیران در میان مردم و ارتباط نزدیک و چهره به چهره با آنان خواهد بود و این هدف البته به شکل رسمی با حضور دوربین و مراقبت محافظان و نظارت اطرافیان محقق نخواهد شد.

جلسات تشریفاتی و تعارف‌آمیز ارتباط مردم و مسئولان در طول این چهل سال نیز بار‌ها برگزار شده و اگر قرار بود فایده‌ای داشته باشد اکنون نتیجه می‌داد و مسئولان اطلاع دقیق و عینی از مشکلات و درد‌های مردم می‌داشتند. مطالعات پژوهشی و پیمایش‌های علمی دقیق نیز در طول این سال‌ها صورت گرفته است و اگر قرار بود تحلیل آن یافته‌های پژوهشی تأثیر قاطع بگذارد باید اثری محسوس می‌داشت و مسئولان کشور را تکان می‌داد و درباره تهدید‌های جدی فساد‌های اقتصادی و بحران‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی به اقدامی عینی و اورژانسی وامی‌داشت.

واقعیت این است که هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها به‌اندازه لمس شخصی و دریافت مستقیم فرد از مسائل اثرگذار نیست و چنان که گفته‌اند: «شنیدن کی بود مانند دیدن» تنها وقتی یک مدیر و مسئول خودش به عمق فاجعه و شدت مشکل پی می‌برد که از نزدیک موضوع را دریابد و بی‌واسطه و بی‌ملاحظه طعم درد‌ها را بچشد. تا زمانی که مسئولان در خودرو‌های شیشه دودی می‌نشینند و پشت در‌های بسته جلسه تشکیل می‌دهند و عبارات تعارف‌آمیز می‌گویند و می‌شنوند محال است که حس و حال مردم را درک کنند و تا زمانی که از اطرافیان خود کلمات دلپذیر و سخن‌های شیرین می‌شنوند هرگز تلخی ناسزا‌ها و فریاد‌های مردم را درنخواهند یافت.

شاید بزرگ‌ترین عبادت و مهم‌ترین خدمت مسئولان کشور در ماه‌های آینده این باشد که چالش حضور در جامعه را بپذیرند و بدون محافظ و راننده و دور از دفتر و دستک حداقل به مدت چند ساعت قدم در کوچه و خیابان و اتوبوس و مترو بگذارند. آن وقت چیز‌هایی را خواهند دید که تاکنون ندیده‌اند و چیز‌هایی خواهند شنید که تاکنون نشنیده اند و چیز‌هایی در خواهند یافت که هرگز به ذهن و فکر هیچ رئیس و مدیری خطور نکرده است!»
 
انتهای پیام
captcha