کارکرد وقف متناسب با نیازهای جامعه بروزرسانی شود
کد خبر: 3728385
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

کارکرد وقف متناسب با نیازهای جامعه بروزرسانی شود

گروه اجتماعی - قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر لزوم بروزرسانی کارکردهای فرهنگ وقف در کشور متناسب با نیازها و مشکلات هر منطقه و استانی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از ایلام، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته، 16 تیرماه در آیین معارفه و تکریم مدیران سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: تمام نیروها و مدیران این مجموعه افرادی انقلابی و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند، این ویژگی باعث پیشرفت امر وقف در جامعه شده است.
وی افزود: مبنای کار این سازمان توسعه ارتباط، هماهنگی، ایجاد وحدت، انسجام و دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است و امیدواریم همواره این راه ادامه پیدا کند.
 
ضرورت توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف 
عابد با بیان اینکه توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و ترویج فرهنگ وقف و شناساندن آن به مردم امری محوری و مهم است، اضافه کرد: هدف این سازمان در چارچوب کاری اداری و جهادی است که بعد جهادی آن به معنی عبور از موانع و کوچک کردن آنها است و وحدت و انسجام نیز نقطه طلایی آن است.
وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌‎های خوبی است، گفت: یکی از برجسته‌ ترین خصوصیات این استان حماسه حضور در هشت سال دفاع مقدس و نقش تاثیرگذار آن در پیروزی انقلاب اسلامی است.
شاهد شکوفایی روحیه داوطلبی و فراهم کردن محیط مناسب برای زائران هستیم
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اربعین را یکی دیگر از ظرفیت های برجسته این استان اعلام کرد و افزود: با وجود روحیه تعامل در این استان شاهد شکوفایی روحیه داوطلبی، رضایتمندی و فراهم کردن محیط مناسب برای زائران هستیم.
 
ترویج سنت حسنه وقف و کارکردهای آن
عابد تاکید کرد: توسعه عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیاز هر منطقه موضوع بسیار مهمی است و برنامه‌ریزی و تلاش در آبادانی موقوفات تاثیرگذار و باید در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: محیط مناسب و فرهنگی برای مجاوران و زائران بقاع متبرکه فراهم شود و ترویج سنت حسنه وقف و کارکردهای آن از دیگر وظایف مهم مدیران استانی اوقاف و امور خیریه است.
وی از همه مسئولان و مدیران استان ایلام خواست تا با تعامل مناسب و همکاری با مسئولان و ستادهای استانی در راستای رسیدن به اهداف سازمان یکدیگر را یاری کنند.
در این آئین از زحمات حجت‌الاسلام «شهیدی‌فر» قدردانی و حجت‌الاسلام «مرتضی عزیزی» به عنوان مدیر جدید اوقاف و امور خیریه استان ایلام معرفی شد.
انتهای پیام
captcha