۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ایلام برگزار شد
کد خبر: 3728389
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ایلام برگزار شد

گروه اجتماعی - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری ۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ایلام خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با ایکنا از ایلام، اظهار کرد: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است که به‌ عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی، علاوه بر اینکه جوانان زیادی را مورد هدف قرار داده، سبب بروز ناهنجاری‌هایی در جامعه شده که باید با آگاه سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع از شیوع این پدیده شوم پیشگیری کرد.
وی افزود: محدود شدن روابط خانوادگی، افزایش خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگی جامعه، گسترش طلاق و کاهش ازدواج، عدم احساس مسئولیت، سرقت، قتل و... از عوارض سوء مصرف مواد مخدر است و لذا مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
فتاحی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در راستای آشنایی اقشار تأثیرگزار و جامعه هدف تاکنون ۵۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد درسطح استان برگزار کرده و این دوره‌ها در راستای تحقق اهداف سند جامع پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی مخاطبین برگزار شده و در این جلسات کارشناسان خبره عوامل گرایش به اعتیاد و نحوه پیشگیری از این بلای خانمان سوز را در جامعه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری این قبیل کارگاه‌ها، اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ دینی و مسائل مذهبی در جامعه نقش بسیار موثری در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد که دستگاه‌های فرهنگی باید تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف دارند.
انتهای پیام
captcha