احداث چهار مدرسه جدید در مناطق حاشیه سنندج
کد خبر: 3728482
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

احداث چهار مدرسه جدید در مناطق حاشیه سنندج

گروه اجتماعی - چهار مدرسه جدید در مناطق حاشیه شهر سنندج ساخته می‌شود که امروز به صورت نمادین کلنگ احداث 2 مدرسه از آنها به زمین زده شد.

احداث چهار مدرسه جدید در مناطق حاشیه شهر سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، کلنگ احداث چهار مدرسه جدید با حضور احسن علوی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، دیروز، 16 تیرماه در مناطق حاشیه شهر سنندج به زمین زده شد.
محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در آیین کلنگ زنی مدرسه کودکان استثنایی خیابان 17 شهریور سنندج اظهار کرد: این مدرسه اولین هنرستان کودکان استثنایی نوآوران، ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه است که در استان ساخته می شود.
وی افزود: با تکمیل این پروژه، حدود 60 دانش آموز استثنایی در دوره پیش حرفه ای و حرفه ای در این مدرسه پذیرش خواهند شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: یک دانش‌آموز استثنایی شش برابر یک دانش‌آموز عادی تخصیص نیرو می‌خواهد به همین دلیل حدود 400 الی 500 نفر نیرو برای این دانش‌آموزان لازم است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: همچنین یک مدرسه 18 کلاسه هم در فضای مدرسه قدیم عصمت در ناحیه منفصل شهری حسن آباد ساخته می شود که در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان این منطقه بسیار موثر خواهد بود.
وی یادآور شد: احداث زمین چمن مصنوعی برای دانش آموزان خیابان 17 شهریور و احداث مدرسه 18 کلاسه سروش هم از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.
احسن علوی، نماینده مردم سنندج هم در آیین کلنگ زنی مدرسه کودکان استثنایی سنندج اظهار کرد: برای رسیدن به استقلال سیاسی به استقلال اقتصادی نیاز داریم که پیش نیاز آن استقلال فرهنگی است.
با اشاره به اینکه استقلال فرهنگی با پرداختن به امور دانش‌آموزان و احداث مدرسه حاصل می شود، تصریح کرد: کشورهایی که استقلال فرهنگی دارند از نظام آموزشی مقتدری برخوردار هستند.
وی در ادامه به مشکلات معیشتی معلمان اشاره و عنوان کرد: معلمان ما نباید دغدغه تامین معیشت داشته باشند و این تلنگری برای مسئولان ماست که به فکر تامین معیشت معلمان باید باشند.
علوی، آموزش و پرورش را پایه و اساس توسعه دانست و اعلام کرد: کشورهای توسعه یافته از نظام آموزشی خوبی برخوردارند و زیرساخت‌های آن هم فراهم است.
انتهای پیام

captcha