مایحتاج ضروری مردم تا دوسال آینده تامین است/ مردم نگران نباشند
کد خبر: 3728528
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
استاندار مرکزی:

مایحتاج ضروری مردم تا دوسال آینده تامین است/ مردم نگران نباشند

گروه اقتصادی – سیدعلی آقازاده گفت: مسئولین کشور در شرایط فعلی تمهیدات لازم را برای تامین مایحتاج اولیه و ضروری مردم تا دوسال آینده در نظر گرفته و از این بابت هیچ نگرانی نداریم و مردم هم نداشته باشند.

مایحتاج اولیه و ضروری مردم تا دوسال آینده تامین است/ مردم نگران نباشند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی صبح امروز 17 تیرماه با حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تاکید کرد: یکی از کارهایی که در این ستاد باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که لیست کالاها یا مواد اولیه‌ای که با ارز 4200 تومان وارد استان می‌شود کجاست و توسط چه کسی کنترل و نظارت می‌شود؟
وی ادامه داد: اداره کل تعزیرات در ستاد تنظیم بازار از نقش مهمی برخوردار است و در این مقطع که مباحث اقتصادی و حمایت از مصرف‌کننده مطرح است، باید به دنبال دانه‌درشت‌ها و افراد کلان بود که با یک جابه‌جایی آن‌ها میلیاردها تومان به جیبشان می‌رسد. کسانی که اقدام آن‌ها ممکن است بخش زیادی از اقتصاد استان را تحت تاثیر قراردهد، اینکه بطور مثال مغازه‌ای بسته و پلمپ یا برخورد کنیم این چیزی جز نارضایتی به دنبال ندارد.
استاندار مرکزی افزود: در شرایط فعلی سعی کنیم حتی‌الامکان به قشر بازاری و کسبه جزء کمترین فشار وارد شود، البته ممکن است تخلفاتی نیز مشاهده شود و اگر قابل اغماض باشد باید چشم‌پوشی کرد و نگاه ما باید یک نگاه کلان باشد.
آقازاده بیان کرد: با تمهیداتی که انجام شده، کشور از نظر ذخایر استراتژیک و محصولاتی مثل گندم، جو، برنج، شکر، روغن، نهاده‌های کشاورزی، خوراک دام و طیور در وضعیت خوبی است، میزان ذخیره گندم در کشور بیش از 5 میلیون تن است به طوری که در تاریخ ذخیره‌سازی کشور بی‌نظیر است.
وی تصریح کرد: مسئولین کشور در شرایط فعلی تمهیدات لازم را برای تامین مایحتاج اولیه و ضروری مردم در همه اقلام و نیازهای ضروری و استراتژیک کشور تا دو سال آینده در نظر گرفته و از این بابت هیچ نگرانی نداریم و مردم هم نداشته باشند.
استاندار مرکزی خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی شده است در همه اقلام و نیازهای ضروری و استراتژیک کشور حداقل تا دوسال آینده از شرایط مناسبی به لحاظ ذخیره‌سازی برخوردار باشیم. البته یک مقدار در خوراک دام و طیور با مشکل مواجه هستیم و خریدهای لازم انجام شده است به طوری که کشتی‌ها به سمت بنادر ایران در حرکت هستند و به سرعت ذخیره‌سازی در این قسمت هم انجام خواهد شد.
آقازاده در ارتباط با تغییر قیمت آرد و نان گفت: امسال با توجه به شرایط فعلی چند راهکار وجود دارد، با افزایش یارانه‌ها هزینه‌های تولید نان کمتر می‌شود و دیگری براساس بخشنامه موجود در ستاد تنظیم بازار امکان افزایش و کاهش تا سقف ده درصد برخی اقلام وارد وجود دارد، حال برای برون‌رفت از این مشکل باید جلسه‌ای به منظور بررسی قیمت آرد و نان استان برگزار شود، تا شفاف‌سازی لازم صورت پذیرد و به نتایجی منجر شود.
انتهای پیام

captcha