مشکلات اجتماعی در جامعه حاصل دوری از احکام اسلامی و دینی است
کد خبر: 3728559
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

مشکلات اجتماعی در جامعه حاصل دوری از احکام اسلامی و دینی است

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه تاکید اسلام و اهل بیت(ع) بر تربیت فرزندان بی جهت نیست، گفت: امروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه اعم از کلاهبرداری، دزدی، فساد، تجاوز، احتکار و ... حاصل از همین دوری از احکام اسلامی و دینی است.

 

مشکلات اجتماعی در جامعه حاصل دوری از احکام اسلامی و دینی است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی استان گیلان که عصر روز گذشته در آستان مقدس امامزادگان ماچیان شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به وظایف مهم والدین در حق فرزندان، اظهار کرد: اولین و مهمترین وظیفه والدین بر فرزندان این است که به آنها مسیر، راه درست و آموزه‌های دینی آموزش دهند.

وی افزود: امروز ایجاد فضای فرهنگی و آموزشی در جوار بقاع متبرکه و مساجد یک اتفاق خوب برای پرورش نسل کودک و نوجوان است و این وظیفه پدران و مادران است که این مهم را جدی تلقی نمایند زیرا باید پاسخگوی مسئله تربیت فرزند، هم در این دنیا و هم در آخرت باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: امیرالمومنین علی(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند "قلب یک نوجوان و جوان که تازه به سن تکلیف رسیده همانند یک زمین خالی است که هر بذری کاشته شود همان درو می‌شود، پس قبل از اینکه قلب توسط دشمنان و معاندان دین دزدیده شود آنها را به معارف اسلامی و دینی دعوت کنید".

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به مقوله مهم زمان آموزش به فرزندان، افزود: نکته مهم در راه تربیت درست فرزندان این است که این آموزش باید به موقع و دقیق انجام گردد و اگر در زمان مقرر پرورش این کودکان انجام نپذیرد و دیر شود دیگر جبران این موضوع سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکید اسلام و اهل بیت(ع) بر تربیت فرزندان بی جهت نیست، باید معارف اسلام، اهل بیت(ع)، دین، نماز، انقلاب و آشنایی با قرآن و مجالس قرآنی در کودک و نوجوان نهادینه گردد.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: ما در گذشته شاهد رسوم خوبی در خصوص یاد دادن تعالیم اسلامی و قرآنی به فرزندان بودیم که امروزه متاسفانه شاهد کم رنگ شدن آنها هستیم، امروز اگر شهیدان، علما، نخبگان شهید و تمام کسانی که به مقام اعلاء الهی رسیدن دلیل مرتبه و تاثیرگذاری آنان، تربیت خوب، اسلامی، اهل بیتی(ع) و قرآنی توسط پدران و مادران آنها بود که نشانه و رد اینان در جامعه تاثیرگذار و نمایان است.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به مشکلات اجتماعی در جامعه افزود: امروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه اعم از کلاهبرداری، دزدی، فساد، تجاوز، احتکار و ... حاصل از همین دوری از احکام اسلامی و دینی است امروز این دور شدن و تربیت ناصحیح باعث شده است که این عده، مردم و جامعه را دچار مشکلات مختلف نمایند. اگر می‌خواهیم فرزندانی اثرگذار در جامعه داشته باشیم باید از اول و پایه آنان را با احکام دینی آشنا نمائیم دشمنان این آب و خاک برای همه فرزندان ما برنامه و نقشه‌های خطرناکی در حال اجرا دارد، امروز همه ما شاهد این ناتو و جنگ عظیم فرهنگی دشمنان در جامعه و خانواده‌ها هستیم.

وی بیان کرد: امروز 300 ماهواره در جهان در حال فعالیت است که ۱۱۶ ماهواره فقط فضای رسانه‌ای ایران را پوشش می‌دهد که مستقیما بنیان خانواده، فرزندان و کودکان را نشانه رفته است، آیا ایجاد ۲۵۰ کانال کودکان و ۱۲۰ کانال فارسی زبان فیلم و سریال هدفی جز نابودی خانواده و نسل ایرانی و هویت ملی را دنبال می‌کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان خاطرنشان کرد: پدران و مادران باید امروز همه تلاش و حمایت همه جانبه خود در تربیت صحیح و دینی فرزندان نمایند و اگر این موضوع مهم انجام نگردد والدین هم دچار عاق فرزندان خواهند شد.

انتهای پیام

captcha