ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع بهره‌برداران؛ جلوگیری از ورود دلالان
کد خبر: 3728628
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
آنجفی خبر داد:

ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع بهره‌برداران؛ جلوگیری از ورود دلالان

گروه اقتصادی - رئیس اداره جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ورود دلالان به دلیل نقدینگی و خرید گندم زیر قیمت از کشاورز جای نگرانی است. راهکار دولت ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع بهره‌برداران است که دست واسطه‌‌ها را کوتاه می‌کند.

ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع بهره‌برداران؛ برای جلوگیری از ورود دلالان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی مجید آنجفی، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی صبح امروز 17 تیرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سال جلسات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: در ارتباط با خرید گندم، 40 هزار تن تاکنون تحویل داده شده است و با نگرانی از بابت کاهش خرید گندم مواجه نیستیم.
وی ادامه داد: تعهد تحویل گندم استان 195 هزار تن است اما، پیش‌بینی و برآورد این است که از 250 هزار تن سال گذشته کمتر نداشته باشیم و از این منظر حائز اهمیت است که کاهش سطح دو هزار هکتار و هم کاهش 30 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: دوره رویشی 10 الی 15 روز نسبت به مشابه سال گذشته عقب افتاده است، برداشت‌ها در گذشته زودتر انجام می‌گرفت اما، در حال حاضر با تاخیر انجام می‌شود و البته جای نگرانی نیست.
آنجفی تصریح کرد: کیفیت گندم تحویلی امسال بسیار مهم است این در حالی است که سال گذشته با بحران سیل‌زدگی مواجه بودیم. در بهار امسال برای 102 هزار هکتار از مزارع استان مبارزه با آفت سن انجام شد. در این 40 هزار تن گندمی که تاکنون تحویل شده است میانگین سن‌زده و آلودگی کمتر از یک درصد بوده است و دستاوردی مهم به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: ورود دلالان به دلیل نقدینگی و خرید گندم زیر‌قیمت از کشاورز جای نگرانی است. راهکار دولت ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع بهره‌برداران است که دست واسطه‌‌ها را کوتاه می‌کند. به طور تقریبی مشخصات عموم کشاورزان گندم‌کار استان و پیش‌بینی سطح زیر کشت آن‌ها در این سامانه ثبت شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در 6 تیرماه در قالب نامه‌ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات 18 قلم کالای کشاورزی از قبیل ذرت، گندم، آرد،جو، جودوسر، دانه های روغنی، یونجه، کاه و... ممنوع اعلام شد تا به وضعیت تولید داخلی و تنظیم بازار کمک شود.
آنجفی گفت: مجموعه سازمانی جهاد کشاورزی، اداره غله، بازرگانی و سازمان تعاون به طور دقیق مراکز خرید گندم را رصد می‌کنند که نام کشاورز بر اساس آنچه که در سامانه ثبت شده باشد و خارج از این سامانه امکان خرید وجود ندارد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپهرعثمان نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۲۲:۲۱
0
0
برنامه خوبیه
captcha