بدترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق(ع) بودند
کد خبر: 3728645
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
حجت الاسلام جعفری:

بدترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق(ع) بودند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بدترین و دشمن‌ترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق(ع) بودند که بنیان‌‎های اعتقادی اسلام را مورد هجمه قرار می‌دادند.

بدترین و دشمن‌ترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق(ع) بودند

به‌ گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز 17 تیرماه در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: این امام همام در سخت‌ترین شرایط حکومتی بهترین عمل را برای اسلام انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه حدود 70 تا 80 درصد از روایات فقهی به امام صادق(ع) و امام باقر(ع) اختصاص دارد، افزود: ایشان بسیاری از اصول فقهی را به خوبی تشریح کردند لذا ما باید از ظرفیت فقهی ایشان بهترین بهره را ببریم.
حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: امام جعفر صادق(ع) اصول اعتقادی و فقه شیعی که یک فقه کاملاً پویا است را بدون توجه به فشارهای دستگاه جور وقت، به خوبی تبیین کردند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق(ع) در سخت‌ترین شرایط حکومتی بیش از چهار هزار شاگرد داشتند، عنوان کرد: ایشان به شاگردانشان همه علوم را آموزش می‌دادند و محدود به علمی خاص نبودند.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: بدترین و دشمن‌ترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق(ع) بودند که بنیان‌‎های اعتقادی اسلام را مورد هجمه قرار می‌دادند.
وی با اشاره به اینکه اکنون دشمنان اسلام نیز با استفاده از فناوری و فضاهای مجازی به دنبال تخریب و به سخره گرفتن اصول اسلامی هستند، تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمن به جنگ اعتقادات می‌آید باید با اعتقادات اسلامی به جنگ آنان رفت نه با شمشیر و گلوله.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در 65 سال عمر پربرکتشان بنیان حوزه‌های علمیه را شکل دادند، گفت: اساس شکل گیری حوزه‌های علمیه دفاع از عقاید اسلام بود.
انتهای پیام

captcha