توسعه فرهنگ قرآنی؛ هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص)
کد خبر: 3728674
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد:

توسعه فرهنگ قرآنی؛ هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص)

گروه فعالیت‌های قرآنی - دبیر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی گفت: هدف اصلی جشنواره توسعه فرهنگ قرآنی است، قرآن در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما با الهام گرفتن از این مصحف شریف قصد داریم کودکان نوجوانان را از آسیب اجتماعی دور نگه داریم.

توسعه فرهنگ قرآنی؛ هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص)

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر جشنواره قرآنی گل های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی، امروز، 17 تیر در چهارمین جلسه ستاد پنجمین جشنواره گل های محمدی(ع) و گل های فاطمی(س) استان که در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای استان مرکزی برگزار شد، گفت: هدف اصلی جشنواره توسعه فرهنگ قرآنی است، قرآن در تمام زمینه ها حرفی برای گفتن دارد و ما با الهام گرفتن از این مصحف شریف قصد داریم کوبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی، امروز، 17 تیر در چهارمین جلسه ستاد پنجمین جشنواره گل‌های محمدی(ع) و گل‌های فاطمی(س) استان که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی برگزار شد، گفت: هدف اصلی جشنواره توسعه فرهنگ قرآنی است، قرآن در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما با الهام گرفتن از این مصحف شریف قصد داریم کودکان نوجوانان را از آسیب اجتماعی دور نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآنی یاد شده است، اظهار کرد: در این جشنواره سعی شده تا استعدادهای قرآنی کشف و پرورش داده شود، تنها هدف ما از برگزاری مسابقات صرف مسابقات نیست، قصد داریم دانش‌آموزان در قالب مسابقه با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شده و در زندگی به کار بندند.
شفیعی از استقبال خوب دانش‌اموزان از پنجمین جشنواره گل‌های محمدی ابراز رضایت کرد و گفت: تاکنون 10 هزار و 490 دانش‌آموز 6 تا 18 سال در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. کلاس‌های حضوری تا نیمه مرداد ادامه دارد، شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند در یکی از رشته‌های قرائت و حفظ شرکت کنند، اما شرکت هر یک از این افراد در رشته‌های هنری و مفاهیم بلامانع است.
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان سال گذشته با اقبال بسیار خوبی مواجه شد، امسال این کارگاه‌ها با حضور اساتید مجرب از مرکز ادامه دارد، آشنایی خانواده‌ها با مقابله آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی از جمله اهدافی است که در این کارگاه‌ها مدنظر است.
این مقام مسئول گفت: از 9مرداد تا 13همین ماه 30 نفر از استعدادهای قرآنی قبل از برگزاری آزمون مرحله استانی برای شرکت در دوره توانمندسازی به همدان سفر می‌کنند. اجرای طرح قرآن در خانه ویژه جزء نهم قرآن امسال در قالب جشنواره مذکور انجام می‌شود. در این طرح همانند جزءهای قبلی 5 هزار جلد قرآن بین متقاضیان توزیع می‌شود.
دبیر جشنواره پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی به میزبانی دلیجان را سوم شهریور ویژه پسران و پنجم همین ماه را ویژه دختران اعلام کرد. شهرستان‌ها تا قبل از این زمان باید اختتامیه مرحله شهرستانی را برگزار کنند، زمان اختتامیه مرحله استانی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.
انتهای پیامدکان نوجوانان را از آسیب اجتماعی دور نگه داریم.
وی بااشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآنی یاد شده است، اظهار کرد: در این جشنواره سعی شده تا استعدادهای قرآنی کشف و پرورش داده شود، تنها هدف ما از برگزاری مسابقات صرف مسابقات نیست، قصد داریم دانش آموزان در قالب مسابقه با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شده و در زندگی به کار بندند.
شفیعی از استقبال خوب دانش اموزان از پنجمین جشنواره گل های محمدی ابراز رضایت کرد و گفت: تاکنون 10هزار و 490 دانش آموز 6تا 18 سال در جشنواره ثبت نام کردند. کلاس های حضوری تا نیمه مرداد ادامه دارد، شرکت کنندگان تنها می توانند در یکی از رشته های قرائت و حفظ شرکت کنند، اما شرکت هر یک از این افراد در رشته های هنری و مفاهیم بلامانع است.
وی افزود: برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده های دانش آموزان سال گذشته با اقبال بسیار خوبی مواجه شد، امسال این کارگاه ها با حضور اساتید مجرب از مرکز ادامه دارد، آشنایی خانواده ها با مقابله آسیب های اجتماعی و اخلاقی از جمله اهدافی است که در این کارگاه ها برگزار می شود.
این مقام مسئول گفت: از 9مرداد تا 13همین ماه 30 نفر از استعدادهای قرآنی قبل از برگزاری آزمون مرحله استانی برای شرکت در دوره توانمندسازی به همدان سفر می کنند. اجرای طرح قرآن در خانه ویژه جزء نهم قرآن امسال در قالب جشنواره مذکور انجام می شود. در این طرح همانند جزءهای قبلی 5هزار جلد قرآن بین متقاضیان توزیع می شود.
دبیر جشنواره پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره قرآنی گل های محمدی(ص) و فاطمی به میزبانی دلیجان را سوم شهریور ویژه پسران و پنجم همین ماه را ویژه دختران اعلام کرد. شهرستان ها تا قبل از این زمان باید اختتامیه مرحله شهرستانی را برگزار کنند، زمان اختتامیه مرحله استانی نیز متعاقباً اعلام می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۱:۱۱
0
0
لطفا گزارش جشنواره گلهای محمدی و فاطمی شهرستان خمین فراموش نفرمایید
captcha