ادغام تجربه و علم در رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو، تاثیر بسزایی دارد
کد خبر: 3728683
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

ادغام تجربه و علم در رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو، تاثیر بسزایی دارد

گروه اجتماعی - مدیر اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی برای توسعه این منطقه بر اساس علم و دانش را از اهداف تشکیل این اندیشکده بر شمرد و گفت: با ادغام تجربه و علم می توان در تمامی زمینه ها به رشد و توسعه در منطقه دست یافت.

ادغام تجربه و علم در رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو، تاثیر بسزایی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی علی ملکی مدیر اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو در جلسه بررسی ظرفیت های بخش کشاورزی این منطقه با حضور صاحب نظران و کارشناسان اراضی کشاورزی را یکی از ظرفیت های اقتصادی مهم منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: در حوزه کشاورزی چهارچوب و قوانین خاصی در منطقه آزاد ماکو تدوین نشده و لازم است تمامی کارشناسان و صاحب نظران برای رشد و توسعه بخش کشاورزی با استفاده از دانش بومی و تجربه همکاری کنند.

وی ادامه داد: با ادغام تجربه و علم می توان در تمامی زمینه ها به رشد و توسعه در منطقه دست یافت.

تولید سالانه 10 هزار تن محصولات باغی در منطقه آزاد ماکو

جبار طالبی مدیر آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در ادامه این جلسه گفت: سالانه ۱۰ هزار تن محصولات باغی در این منطقه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی ادامه داد: ۳۷ هزار هکتار از اراضی این منطقه به صورت باغی و زراعی مورد بهره برداری قرار داشته و با توجه به ظرفیت های منطقه این سطح ناچیز است. 

مدیر آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: سالانه ۱۷۵ هزار تن محصول زراعی در اراضی این منطقه تولید می شود.

وی با اشاره به وجود سدها و رودهای جاری در منطقه آزاد ماکو بر سیاست گذاری و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش کشاورزی این منطقه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تمام کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش برای تولید محصولات مطمئن و مورد نیاز بازار باید نهایت تلاش خود را بکار بگیرند تا از ظرفیت های منطقه به صورت بهینه استفاده شود.

طالبی یادآور شد: در حال حاضر گام مؤثری در مسیر تامین زیرساخت های لازم بخش کشاورزی نظیر سیستم های نوین آبیاری در اراضی و هدفمند کردن مصرف آب، اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و نیروی کار روستاها و درآمدزایی برای آنان برداشته می شود.

شایان ذکر است، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده که مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

captcha