تعقیب کشاورزی علمی و مسائل فرهنگی فلسفه نهاد رهبری در جهاد کشاورزی
کد خبر: 3728703
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

تعقیب کشاورزی علمی و مسائل فرهنگی فلسفه نهاد رهبری در جهاد کشاورزی

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی گفت: فلسفه حضور روحانیت و نهاد رهبری در جهاد کشاورزی، این است تا مسائل فرهنگی در موضوع تغدیه دنبال کنند و کشاورزان را به بکارگیری علوم روز در فعالیت کشاورزی تشویق کنند.

تعقیب کشاورزی علمی و مسائل فرهنگی فلسفه نهاد رهبری در جهاد کشاورزی 

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی امروز یکشنبه در همایش شمیم فرهنگ مدیریت جهادی با اشاره به  اینکه استقلال و خودکفایی جامعه، سبد خانوار روزانه مردم و سلامت مردم بواسطه تغذیه با تلاش مجموعه جهاد کشاورزی محقق می‌شود، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین خدمات مربوط به تغذیه جامعه بوده  و ازجمله نشانه‌های تمدنی و رشد و توسعه هر ملتی را تغذیه سالم، با کیفیت و فراگیر است.

وی با بیان اینکه استقلال غذایی کمک به استقلال ملی کمک می‌کند تصریح کرد: ملتی که در مایحتاج روزانه‌اش متکی به دیگران نباشد امکان مقاومت خواهد داشت و می‌تواند روبروی زیاده‌خواهان ایستادگی کند.

تقوی تصریح کرد: در اقلام خوراکی نمی‌توان حتی نوسان ۲۴ ساعت را تحمل کرد و اگر مردم امکانات روزانه معمول را نداشته باشند و گرسنه باشند، توان مقاومت نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی با بیان اینکه وظیفه روحانیت تنها برگزاری نماز و خواندن خطبه نیست، افزود: فلسفه حضور روحانیت و نهاد رهبری در جهاد کشاورزی، این است تا مسائل فرهنگی در موضوع تغدیه دنبال کنند و کشاورزان را به بکارگیری علوم روز در فعالیت کشاورزی تشویق کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۷ مرکز تحقیقاتی در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: وزارت جهاد دارای ذخیره علمی و تحقیقی عظیم و نیروی علمی کم‌نظیری است و برای نتیجه‌بخشی باید این تحقیقات تا کف روستاها و مزارع برود و اکنون حرکت‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.
نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی حضور روحانیت را در مجموعه وزارت جهاد تاثیر‌گذار دانست و افزود: کار علمی و تحقیقاتی برای محققان است اما بخش‌هایی باید از جای دیگر حل شود به مدیریت شما باز می‌گردد و  ساختار اداری در برخی سازمان‌ها مشکل داشته و مردم را بسیار معطل می‌کنند و هنوز نتوانستیم بعد از انقلاب یک نظام اداری گویا، روان و متناسب با آرمان‌های انقلاب و نیازهای مردم و پیشرفت‌های جهان تنظیم کنیم.

تقوی با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ مرکز خدمات کشاورزی در سراسر کشور، گفت: بیش از ۱۰ هزار نیرو در این مراکز خدماتی وجود دارد و چه خوب است تا در هر مرکز یک روحانی هم داشته باشیم تا مردم را در ترویج و آموزش مسائل مورد نیاز کشاورزی مانند آبیاری نوین توجیه ‌کند.
نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم پیوست فرهنگی در هر فعالیتی و با بیان اینکه این پیوست فرهنگی را باید روحانیت پیاده و دنبال کند، افزود: باید به جامعه و در میان مردم رفت تا کار را برای پیشرفت آماده‌تر کرد و بخاطر اعتقادات روستائیان به روحانیت،  کار را تسهیل می کند.
وی با بیان اینکه ما در برخی اقلام به شدت وابسته به خارج هستیم که در زمان تحریم ما را با مشکل مواجه خواهند کرد، افزود:  از جمله این اقلام روغن خوراکی  است و باید در توسعه کشت دانه‌های روغنی همچون کلزا  همت کرد.

تقوی موارد مورد نیاز هر سازمانی را قانون، ساختار و نیروی انسانی برشمرد و افزود: در هر تشکیلاتی نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و هر مدیر می‌توانند از یک قانون دو استفاده متضاد داشته باشند که یکی موجب کندی کار و دیگری موجب تسریع کار می شود.

انتهای پیام

captcha