برپایی روضه شهادت امام جعفر صادق(ع) در مساجد البرز
کد خبر: 3728707
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

برپایی روضه شهادت امام جعفر صادق(ع) در مساجد البرز

گروه معارف- مسئول امور رسیدگی مساجد استان البرز از برپایی روضه شهادت امام جعفر صادق(ع) در سطح مساجد استان خبر داد و گفت:

برپایی روضه شهادت امام جعفر صادق(ع) در مساجد البرز

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهارکرد: از ابتدای سال به تمام مساجد تقویم کاری و مناسبتی برمبنای اولویت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ارسال شده است.
وی افزود: مناسبت‌هایی چون اعیاد، ماه مبارک رمضان و ماه محرم در اولویت‌های اصلی مساجد است که در حیطه برنامه‌های اصلی مساجد برگزار می‌شود.
این مسئول با در نظر گرفتن اهمیت دریافت گزارش‌های مساجد مبنی بر عملکرد مبتنی بر تقویم‌کاری، بیان کرد: امام مسجد به عنوان مدیر مسجد در امر برپایی مناسبت‌های سال در مسجد اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشد و این امر توسط امور رسیدگی به مساجد رصد می‌شود.
این کارشناس با در نظر گرفتن اهمیت بررسی عملکرد امامان مسجد عنوان کرد: شیوه خوداظهاری که از طرف امام مسجد و معتمدان صورت می‌گیرد، از مدل‌های دریافت گزارش‌های مساجد است.
سعیدی با در نظر گرفتن اهمیت حضور بازرسان و دریافت نظرسنجی‌ها در رابطه با ویژه برنامه‌های ایام مناسبتی براساس نقشه راه ارائه شده به مساجد مطرح کرد: نقشه راه مساجد برمبنای تقویم کاری با مدیریت امام مسجد محقق می‌شود.
وی با بیان این مهم که تمام مساجدی که امام فعال دارند در ایام مناسبتی در قالب سخنرانی برنامه دارند، خاطرنشان کرد: روضه شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و در تمام مساجد استان به مناسبت شب شهادت این امام معصوم برگزار می‌شود.
مسئول امور رسیدگی به مساجد استان عنوان کرد: برپایی دسته‌های سینه‌زنی در مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در بنیاد کرج و راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی با همت چند مسجد در سطح استان که از پیش اعلام کرده‌اند، برپا می‌شود.
انتهای پیام./

captcha