رمز توسعه واگذاری اختیارات و تکیه بر ظرفیت‌های مردم است
کد خبر: 3728739
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

رمز توسعه واگذاری اختیارات و تکیه بر ظرفیت‌های مردم است

گروه اجتماعی- وزیر کشور گفت: رمز توسعه و راه نجات ما در شرایط تحریم، استفاده از ظرفیت‌های خود مردم، واگذاری اختیارات و استقلال بیشتر استان‌هاست که در این راستا، تاکنون 127 اختیار به استانداری‌ها تفویض شده است.

رمز توسعه واگذاری اختیارات و تکیه بر ظرفیت‌های مردم است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات فرمانداری زابل برگزار شد، گفت: نکته مهم این است که ما متعلق به مردم هستیم، بطوری که قسمت عمده نظام انتخاباتی است و توسط خود مردم انتخاب می‌شود، بنابراین مردم تصمیم گیرنده هستند.
وی ادامه داد: در فرصتی که پیدا کردیم و خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، دغدغه‌های ایشان را نیز در خصوص توسعه مناطق محروم از جمله سیستان‌وبلوچستان شنیدیم؛ بنابراین قرار شد تا به‌صورت ویژه یک طرح توسعه استانی برای سه استان خوزستان، کردستان و سیستان‌وبلوچستان تنظیم شود.
وزیر کشور اظهار کرد: یکی از امتیازات ویژه که قائل شدیم، این است که ریسک امنیتی سرمایه‌گذاری در این استان را خود دولت بر عهده می‌گیرد تا سرمایه‌گذار خیالش از این بابت آسوده باشد؛ هر سرمایه گذاری که در مناطق مرزی سرمایه گذاری کند و به دلایل امنیتی با مشکلی رو به رو شود، ضرر و زیان او از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
وی افزود: بنیاد برکت نیز در یک برنامه پنج ساله 150 میلیارد تومان در سیستان سرمایه گذاری می‌کند که امیدواریم مشکلات این منطقه بر طرف شود؛ اما به‌هرحال نباید از این مهم غافل شد که این مردم سیستان هستند که در نهایت باید مشکلات سیستان را برطرف کنند.
رحمانی‌فضلی بیان کرد: ما خود را خدمتگزاران مردم می‌دانیم، مردم ولی نعمت ما هستند و باید برای بر طرف کردن مشکلاتشان نهایت تلاش خود را بکار گیریم؛ از نخبگان هر منطقه نیز می‌خواهیم که ما را در این امر یاری کنند.
وی با اشاره به نقش سوء مدیریت‌ها در توسعه نیافتگی شهرها، اظهار کرد: برخی از مشکلات مردم نتیجه سوء مدیریت برخی از مدیران است؛ باید تلاش کرد تا این سوء مدیریت‌ها بر طرف شود. یک فرماندار برای آن‌که مشکلی از مردم را حل کند، باید مصرانه بر جذب حمایت مسئولان بالادستی اصرار داشته باشد؛ مدیر باید با غیرت و تعصب پیگیر رفع مشکلات مردم باشد.
وزیر کشور بیان کرد: رمز توسعه و راه نجات ما در شرایط تحریم، استفاده از ظرفیت‌های خود مردم، واگذاری اختیارات و استقلال بیشتر استان‌هاست که در این راستا، تاکنون 127 اختیار به استانداری‌ها تفویض شده است.
گفتنی است، بازدید از طرح آبیاری 46 هزار هکتاری اراضی دشت سیستان، دیدار با معتمدان و ریش‌سفیدان زهک، افتتاح بازارچه مرزی تخت عدالت هیرمند، حضور در نشست شورای اداری و شورای تأمین استان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر کشورمان به سیستان بوده است.

انتهای پیام

captcha