امام صادق (ع) مبانی عقیدتی دین اسلام را احیا کرد
کد خبر: 3728751
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

امام صادق (ع) مبانی عقیدتی دین اسلام را احیا کرد

گروه معارف- رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: پس از جریان عاشورا و خفقانی که برای دین اسلام ایجاد شده بود، امام صادق (ع ) فرصت یافتند که به خوبی مبانی فکری اسلام را احیا کنند.

امام صادق (ع ) مبانی عقیدتی دین اسلام را احیا کرد

حجت الاسلام والمسلمین جواد حیدری رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه امام صادق (ع ) چهار هزار شاگرد را در مکتب خود جذب کرده بود افزود: ایشان به خوبی به تشریح قوانین فقهی اسلام پرداختند به گونه ای که این نمو، بسط وگسترش اسلام پس از دوران پیامبر(ص) حاصل نشده بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان از تمام مذاهب چهارگانه شاگردانی داشتند افزود: امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مذهب شیعه و احیای این مذهب پس از رسول اکرم(ص) و امام علی (ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) با احیای دوباره مبانی فکری و کلامی دین اسلام، به نوعی دانشگاه اسلامی را بنیانگذاری کردند.

حیدری با تاکید بر اینکه این امام بزرگوار شاگردان بسیاری از مذهب سنی تربیت کرده و آنها ایشان را به عنوان یک فقیه کامل قبول داشتند، اضافه کرد: امام صادق(ع) هیچ تفاوتی در میان این دو مذهب قائل نبود و همواره از دشنام کسی به سایر مذاهب رنجیده می شد.

وی ادامه داد: اکنون در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که تمام جهان کفر متحد شده اند که دین اسلام را بکوبند، متاسفانه شیعه و سنی نیز بعضا با دام این شیاطین به تله می افتند بنابراین حفظ وحدت اسلامی امری ضروری است.

وی تاکید کرد: اشتراکات این دو مذهب بسیار و اختلافات آنها اندک است و نباید این اختلافات را بزرگ نمایی کرد.

رئیس‌ تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه گاهی شیعه ها نیز زیاده روی می کنند افزود: برخی از سران ما به دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شده اند و با ایجاد اختلاف آب در آسیاب دشمن می کوبند.

وی در پایان به ایجاد امید در جامعه تاکید کرد و گفت: شخصیت های سیاسی کشور باید کمک کنند تا کشور اسلامی ما از این مرحله حساس عبور کند و به جای درگیری های سیاسی وحدت را در بین مردم ایجاد کنند.

انتهای پیام

captcha