تعهد رئیس‌جمهور فیلیپین به رعایت شأن کلیسا
کد خبر: 3728808
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
پس از دیدار با رئیس سازمان کنفرانس اسقف‌ها صورت گرفت؛

تعهد رئیس‌جمهور فیلیپین به رعایت شأن کلیسا

گروه بین‌الملل ـ رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین پس از دیدار با رومولو وایز، رئیس سازمان کنفرانس اسقف‌های کشورش متعهد شد از اهانت به کلیسا دست بردارد.

رئیس جمهور فیلیپین متعهد به عدم اهانت مجدد به کلیسا شد

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ هاری روکی سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین با اعلام این خبر تصریح کرد: نشست میان رودریگو دوترته، رئیس جمهور و رومولو وایز رئیس سازمان اسقف‌های فیلیپین نخستین گام برای آرام کردن تشنج پیش آمده در روابط ردوترته و کلیسای کاتولیک بعد از اظهارات وی در ارتباط با اثبات خدا بود.

دوترته روز جمعه (15 تیرماه) طی سخنانی در شهر دافا از آمادگی خود برای دادن استعفا در صورت اثبات وجود خدا خبرداد و گفت: اگر شخصی پیدا شود که بتواند وجود خدا را اثبات کند یعنی با او سخن بگوید و او را بییند و با سلفی بگیرد، من فورا استعفا می‌دهم.

اظهارات دوترته موجب موضع گیری منتقدانه هم پیمانان سیاسی او شد تا جایی که یکی از اسقف‌های کاتولیک او را «بیمار روانی» خواند.

از سوی دیگر روکی سخنگوی ریاست جمهوری در ارتباط با اظهارات دوترته با بیان این که رئیس جمهور حق دارد نظر خود را در ارتباط با دین بگوید از مورد تجاوز قرار گرفتن او در کودکی توسط یک کشیش مسیحی خبرداد.

گفتنی است، 80 درصد از ساکنان بزرگسال در فیلیپین که تعداد آنها به بیش از 103 میلیون نفر می‌رسد، مسیحی و بین 5 تا 10 درصد آنها مسلمان هستند.

انتهای پیام

captcha