پدری که راضی به شهادت پسرش است/ «سعید براتی» زنده است
کد خبر: 3728862
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

پدری که راضی به شهادت پسرش است/ «سعید براتی» زنده است

گروه جهاد و حماسه ــ مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی با اشاره به اینکه‌ سعید براتی که به دست گروهک تروریستی پاکستان اسیر شده است، بنا به اسناد و مدارک ارائه شده زنده است، عنوان کرد: پدر این اسیر، شهادت وی را افتخاری برای خانواده‌اش می‌داند.

پدری که راضی به شهادت پسرش است/ «سعید براتی» زنده است

سرهنگ یونس عبدی، مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به حادثه میرجاوه که 12 نفر از سربازان نیروی انتظامی به دست جیش‌الظلم که گروهکی تروریستی است دستگیر و 9 نفر از آنان شهید شدند،‌ گفت: دو نفر از این تعداد جانباز شدند که تحت درمان قرار گرفتند و اکنون در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

وی با اشاره به یکی دیگر از سربازان نیروی انتظامی به نام سعید براتی عنوان کرد: وی که مجروح شده بود، همچنان در دست این گروهک تروریستی اسیر است.

عبدی با بیان اینکه انقلاب ما مدیون ایثارگری خانواده شهداست و چنین رویدادهایی انقلاب ما را زنده نگه می‌دارد،‌ ادامه داد: مادران شهدا و این اسیر را به زیارت امام رضا (ع) بردیم. در میان 10 مادری که در این جمع بودند،‌ فقط مادر این اسیر بی‌تابی می‌کرد؛ زیرا 9 مادر دیگر می‌دانستند که فرزندشان شهید شده است و مزاری دارد و می‌توانند بر سر مزار وی بروند؛ این مادر اظهار می‌کرد که کاش تکلیف فرزند وی نیز روشن شود و او نیز به آرامش برسد.

وی از این موضوع که انقلاب محکم و ثابت‌قدم است و دشمن تصور نکند که با کشتن افراد این کشور می‌تواند انقلاب را از پای درآورد گفت: همین خون‌هاست که حس میهن‌پرستی و انقلاب‌دوستی را رشد می‌دهد، باید از شهید حججی به عنوان یکی از همین افراد یاد کرد و وی را اسوه و نمونه‌ای برشمرد که همه افراد ملت را تحت تاثیر دلاوری خود قرار داد.

عبدی با بیان این که براتی همچنان زنده است، افزود: جیش‌الظلم اخیراً بیانیه‌ای در فضای مجازی ارائه کرده و زنده بودن سعید را با عکس و فیلمی که فرستاده، اثبات کرده است. این گروهک به دنبال مطالباتی است که ناجا درصدد آن است تا بیشترین مساعدت را برای رهایی این اسیر انجام دهد.

وی از توجیه بودن خانواده این اسیر که مسئولان ناجا طی دو هفته پیش به دیدار آنان رفتند خبر داد و افزود: پدر سعید براتی در این دیدار اظهار کرد که اگر سعید به شهادت برسد برای آنان مایه افتخار است.

عبدی درباره نتایج رایزنی‌های صورت گرفته گفت: گروهک تروریستی پایبند به هیچ قانونی نیست که به رعایت حال اسیر اقدام کند. دولت پاکستان نیز علیرغم اقدامات دیپلماتیکی که انجام شده، نتوانسته است کاری انجام دهد. در اقدامات انجام شده با فرمانده مرزبانی نیز دیدار و گفت‌وگو شد و انتظار داشتیم که با همکاری کشور پاکستان،‌ این سرباز آزاد شد که متأسفانه تا اکنون نتیجه‌ای نگرفتیم. در عین حال پیگیر آزادسازی براتی هستیم و اگر خواسته گروهک تروریستی خارج از عرف نباشد،‌ به انجام آن مبادرت می‌کنیم.

یادآور می‌شود؛ همزمان با 6  اردیبهشت سال 96، مأموران انتظامی هنگ مرزی میرجاوه با اشرار درگیر شدند و در این درگیری، شماری از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند. در این درگیری یکی از سربازان مرزبانی توسط اشرار ربوده شد که بنا بر گزارش‌های ارائه شده، وی را به خاک پاکستان منتقل کردند.

انتهای پیام

captcha